جمعه، 10 فروردین 1403

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: نظام سلامت کشور بیمار است/ عدم رفع مشکلات 20 ساله سلامت با منابع مالی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نمی توان مشکلات 20 ساله سلامت را با منابع مالی موجود برطرف کرد، گفت: نظام سلامت کشور بیمار است و لازم است در راستای اصلاح شیوه ها گام برداشت.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نظام سلامت کشور از مشکلات 20 ساله رنج می برد، افزود: با بررسی ورودی و خروجی منابع مالی هزینه شده، به این مهم می رسیم که تهیه، طراحی و معماری و هزینه کرد این منابع به بازخوانی نیاز دارد تا از حجم نابسامانی های سیستم سلامت کاسته شده و نیازهای سیستم با منابع محدود حل شود.

وی با بیان عملکرد تشکیل 6 کارگروه تخصصی و تحلیل تجارب مثبت و منفی طرح تحول سلامت، ابراز داشت: با بازنگری تجارب مثبت و منفی در طرح تحول سلامت، برنامه های آینده این طرح در 11 هدف راهبردی تعیین شده است این در حالی است که سال گذشته بیش از 247 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح پزشک خانواده و دو هزار میلیارد ریال برای کاهش و درمان آسیب های ناشی از سوانح و تصادفات هزینه شد.

کبیر، رویکرد دولت را حرکت به سمت کاهش تصدی گری و افزایش مشارکت بخش خصوصی خواند و افزود: تکلیف داریم به عنوان کارگزار دولت تدبیر و امید، نسبت به پیاده سازی طرح تحول سلامت التزام داشته باشیم و به کمک وزارت بهداشت و با ترسیم منابع مدیریت سلامت و همکاری های لازم، در چارچوب استانداردهای بیمه گری، بخش هایی از بیمه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

*عدم رفع مشکلات 20 ساله سلامت با منابع مالی

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی منابع و درآمدها، گفت: نمی توان مشکلات 20 ساله سلامت را با منابع مالی موجود برطرف کرد. کشورهایی در حوزه سلامت موفق بوده اند که عملکرد بیمه موفقی داشته اند و کشورهایی عملکرد بیمه موفق داشته اند که از انباشت منابع کامل برخوردار بوده اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان لزوم صیانت از منابع مالی موجود در حوزه سلامت، افزود: درآمدهای کسب شده نظام بیمه ای از سوی بیمه شدگان، باید در راستای استمرار روند ارائه خدمات، اصلاح شود تا طرح تحول سلامت و مشکلات پیش آمده برای بیمه و بیمه شونده رفع شود.

انتهای پیام /ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.