ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

پیام رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک و داروساز

پیام رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک و داروساز
دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مناسبت فرا رسیدن اول شهریورماه زاد روز حکیم فرزانه و اسطوره طبابت شیخ الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک و نیز پنجم شهریور سالروز میلاد دانشمند برجسته محمدبن زکریای رازی و روز داروساز ، به پاس تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان و داروسازان صدیق، سختکوش و با نجابت که با جلب رضای الهی عمر گرانبهای خود را مصروف تسکین آلام دردمندان نموده‌اند پیام تبریکی را صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن پیام وی به شرح زیر است :

فرا رسیدن اول شهریورماه زاد روز حکیم فرزانه و اسطوره طبابت شیخ الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک و نیز پنجم شهریور سالروز میلاد دانشمند برجسته محمدبن زکریای رازی و روز داروساز را به پاس تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان و داروسازان صدیق، سختکوش و با نجابت که با جلب رضای الهی عمر گرانبهای خود را مصروف تسکین آلام دردمندان نموده‌اند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

فرهنگ بارور ایران زمین در سایه تعالیم توحیدی بزرگ مردان و شیرزنانی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه شان و دستان شفابخشان در سپهر دانش بشری و بر کالبد خاکی راهگشا و مرهم بوده است.

آنانی که با همه‌ی بی‌مهری‌ها و ناملایمات در انبان خویش صبر و رضای پروردگار را نهاده‌اند و دلخوش به دعای خیر هموطنان و هم کیشان شب از روز نشناخته و بر بالین دردمندان و ناامیدان به واسطه‌ی فیض الهی امید و حیات می‌بخشند.

چند صباحی است که دست تطاول روزگار بجای قدرشناسی و حرمت نهادن به این ارزش‌های والا رقم مغلطه بر دفتر دانش کشیده و میل به ناحق می‌کند. اما علم و آگاهی، خرد و محبت در نهاد جامعه‌ی شریف شاغلین حرف پزشکی بر سختی‌ها مهر بطلان زده است و ایثارگرانه در جای جای میهن به خدمت‌رسانی مشغول است. می‌طلبد که بزرگان و آگاهان و صاحبان مناسب قدرشناس این فداکاری‌ها باشند. پرداخت مطالبات متراکم پزشکان و داروسازان و ایجاد فضای امنیت شغلی برای جوانان مستعد و پر تلاش این رشته از کمترین درخواست‌هاست. روز داروساز و پزشک فرصتی مغتم است تا با نگاهی عمیق و دقیق به مسیر پر صعوبت فعالیت‌های حرفه‌مندان پزشکی به زوایای پیدا و پنهان آن توجهی بیشتر نماییم. آینده کشور مرهون تلاش کسانی است که با سختی از سد کنکور می‌گذرند و دانش و هوش خود را در جاده‌ی طولانی طبابت با ارزش افزوده‌ای بسیار در راه آینده‌ای نیکو برای ملت و میهنشان هزینه می‌کنند.

به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی این روز بزرگ را به همه‌ی پزشکان و داروسازان تبریک گفته و آرزومندم در آغاز دور جدید مدیریتی در بزرگ‌ترین نهاد صنفی کشور شاهد روزهای مترقی و عرصه‌های نوین برای اعتلای دانش فّر پزشکی باشیم و برای منتخبین موفقیت و سربلندی در این امر خطیر را از خداوند بزرگ خواهانم.

 

دکتر علیرضا زالی

رئیس کل

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.