جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران : 10 درصد تختهای بیمارستانی باید ویژه باشد/زمان انتظار برای پذیرش در بخش مراقبتهای ویژه مشخص نیست

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران :  10 درصد تختهای بیمارستانی باید ویژه باشد/زمان انتظار برای پذیرش در بخش مراقبتهای ویژه مشخص نیست
سوادکوهی با اشاره به اینکه هم اکنون 2750 تخت ICU فعال در کشور داریم،گفت :باید 10 درصد تختهای بیمارستانی مختص بخش مراقبتهای ویژه باشد که به دلیل کمبود این تختها آنطور که باید به بیماران خدمت رسانی نمی شود.

 

علی امیر سواد کوهی رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه 150 هزار تخت بیمارستانی داریم اظهار داشت : طبق قانون باید 10 درصد این تختها به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها اختصاص یابد که با این احتساب باید 10 تا 15 هزار تخت مراقبت ویژه در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است 2200 تخت در سال جدید به بخش مراقبتهای ویژه اضافه شود افزود: وزارت بهداشت خرید تخت را با تمام ملزومات بطور متمرکز انجام می دهد و حتی از دانشگاهها نیازسنجی صورت گرفته و تعداد تختهای افزایشی مشخص است .

وی با بیان اینکه تا پایان سال 5000 تخت در بخش مراقبتهای ویژه خواهیم داشت ادامه داد : افزایش تختها مشکلات این بخش را مرتفع نمی کند زیرا این تعداد تخت پاسخگوی نیاز بیماران نیست و در بسیاری از موارد به دلیل خالی نبودن تختها بیمار به سایرمراکز درمانی ارجاع داده می شود زیرا مدت زمان انتظار او برای خالی شدن تخت و پذیرش معلوم نیست.

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران همچنین در خصوص تعداد تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) خاطرنشان کرد :حدود 300 تخت NICU داریم که باید افزایش داده شود و باتوجه به سیاستهای افزایش جمعیت باید تمام امکانات بهداشتی و درمانی در سیستم سلامت لحاظ شود.

 

به گفته سوادکوهی کمبود تخت در بخش مراقبتهای ویژه یک معضل جدی است که باید مسولان ذیربط به آن توجه داشته باشند .

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.