پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تعطیلی پاراکلینیک ها و مطب ها به دلیل عدم تامین هزینه ها

تعطیلی پاراکلینیک ها و مطب ها به دلیل عدم تامین هزینه ها
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت : با شیوع کرونا در کشور روزانه چند مطب یا پاراکلینیک به درخواست خودشان تعطیل می شوند که علت این امر مسائل اقتصادی و مشکلات موجود در خصوص تامین هزینه‌ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به شرایط خاص  ارائه خدمات توسط جامعه پزشکی در دوران شیوع بیماری کرونا،  اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا ارائه خدمات پزشکی در مطب‌ها استانداردهای خاص خودش را می‌طلبد به طوری که اگر این استانداردها رعایت نشود در آینده  قطعاً دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم امروز تامین هزینه‌های ارائه خدمات پزشکی به مردم است. درحال حاضر  میزان مراجعه مردم به مطب پزشکان و به خصوص پاراکلینیک‌ها  کاهش پیدا کرده است و منطبق بر هزینه‌ها نیست. با شیوع کرونا  برخی از خدمات پزشکی و درمانی در کشور دچار تغییراتی شده است که معتقدم این خدمات باید بهینه‌سازی شود.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: هنگامی که مطب پزشکان به دلیل مسائل مختلف از جمله تامین نشدن هزینه‌ها تعطیل می‌شود باید به سازمان نظام پزشکی اطلاع داده شود تا دستگاه‌های نظارتی نسبت به این موضوع آگاه باشند و به طور موقت بیمارانی که در آن مطلب‌ها پرونده داشته‌اند به مراکز دیگر ارجاع داده شوند.

جهانگیری بیان کرد: در حال حاضر تامین هزینه‌ها در مناطق محروم نیز دچار مشکلاتی شده است و معتقدم که در شرایط کنونی کشور  نحوه ارائه خدمات باید بازنگری شود تا هیچ مشکلی برای بیماران و جامعه پزشکی ایجاد نشود.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم امروز تامین تجهیزات محافظتی  پزشکان برای مقابله با بیماری کرونا است که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود تا سلامت کادر درمان به خطر نیفتد.

 معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا در کشور روزانه چند مطلب یا پاراکلینیک به درخواست خودشان  تعطیل می شوند که علت این امر مسائل اقتصادی و مشکلات موجود در خصوص تامین هزینه‌ها است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی یادآور شد:  باید مشکلات را در کنار هم حل کنیم تا  هزینه‌های زیاد در مطب‌ها و پاراکلینیک‌ها مشکلاتی را برای حوزه سلامت ایجاد نکند.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.