جمعه، 10 فروردین 1403

کمتر از ۱۰ درصد تهرانی‌ها پروتکل‌های بهداشت را رعایت می‌کنند

کمتر از ۱۰ درصد تهرانی‌ها پروتکل‌های بهداشت را رعایت می‌کنند


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مهمترین عامل در پیشگیری از کرونا را رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی دانست و گفت: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد جمعیت تهران پروتکل‌های بهداشت را رعایت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت ؛ زهرا شیخی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در تهران گفت: با توجه به تصمیم اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد که استانداران و روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها در خصوص اعمال محدودیت کرونایی تصمیم گیری کنند. بر همین اساس ستاد بیماری کرونا در تهران هم بسته پیشنهادی  خود را برای اعمال محدودیت‌ها اعلام کرده و منتظر تصمیم ستاد ملی است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت در خصوص کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم گفت: طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت کمتر از 10 درصد مردم تهران پروتکل‌های بهداشت را رعایت می‌کنند که بسیار نگران کننده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: تا حدودی برداشتن محدودیت‌های کرونایی موجب شد، مردم احساس کنند خطر بیماری کرونا بر طرف و شرایط عادی شده است.از این رو بخش زیادی از مردم هنگام حضور در معابر و اماکن شلوغ مسائل بهداشتی را رعایت نکردند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی با تاکید بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بهترین شیوه برای مبارزه با بیماری کوید-19 است، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم تا زمان اخذ تصمیم ستاد ملی در خصوص اعمال محدودیت ها، برای جلوگیری از شیوع ویروس و کاهش تلفات از تردد در امکان پرخطر، شلوغ و سرپوشیده پرهیز کرده و ضمن رعایت فاصله فیزیکی از ماسک نیز استفاده کنند.

عادی‌سازی شرایط کرونایی  موجب کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد

شیخی، با بیان اینکه عادی‌سازی شرایط کرونایی تا حدودی موجب کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد، گفت: امیدوارم مسئولان در بیان خطرات و تهدیدات افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا، اهتمام بیشتری داشته باشند. ازطرفی مردم هم با توجه به کمبودهای موجود در حوزه تجهیزات پزشکی و تخت‌های مراقبت ویژه و خستگی کادر درمانی  بیش از گذشته مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

مردم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه پروتکل‌های ابلاغی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم قانون را داشته و همه مردم و مسئولان موظف به رعایت آن هستند، افزود: با وجود اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در معابر و امکان عمومی نیازمند نظارت بیشتری است اما مردم هم باید بر رفتار دیگران نظارت کرده و به افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تذکر دهند که یقیناً بیش از حضور ناظر بیرونی موثر خواهد بود./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.