جمعه، 10 فروردین 1403

انهدام باند جعل نسخه های پزشکی در پایتخت

انهدام باند جعل نسخه های پزشکی در پایتخت
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند چهار نفره جعل نسخه های پزشکی خبر داد و گفت: متهمان با استفاده از نسخه های جعلی ، داروهای کمیاب را تهیه و در بازار آزاد می فروختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" در این باره اظهار کرد: اواخر فروردین ماه پرونده ای از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران به دادخواهی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی افزود : مفاد پرونده حاکی از آن بود، عده ای با در دست داشتن نسخه پزشکی جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و تقاضای داروهای کمیاب که برای بیماران خاص است، کرده اند .

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با بیان محدودیت فروش داروی کمیاب و اینکه هر بیمار در دوره زمانی تعیین شده این دارو ها را استفاده می کند، ادامه داد: پرونده به صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت و مراقبت های ویژه آغاز شد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

سرهنگ دستخال ابراز کرد: تردد افراد تحت کنترل در آمد تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مرد جوانی را که برای خرید داروی کمیاب با در دست داشتن نسخه جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری اولین متهم پرونده دو تن از همدستانش که در بیرون از دانشگاه در حال پرسه زنی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهمان به پایگاه سوم مشخص شد که هر سه متهم سابقه اعتیاد دارند و به ازای دریافت وجهی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و با تهیه داروی کمیاب با نسخه جعلی دارو را در اختیار سرکرده باند قرار می دادند.

وی گفت: متهمان اظهار داشتند سرکرده باند ، فردی 39 ساله است که نسخه های جعلی راتهیه می کرده و در اختیار آنان قرار می داده است.

سرهنگ دستخال گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سرکرده باند در حوالی خیابان شریعتی شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پایگاه سوم به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد با تهیه داروهای کمیاب با نسخه جعلی آنها را به قیمت آزاد در بازار به افراد عبوری می فروخت.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه ارزش ریالی اعمال مجرمانه متهم نیاز به بررسی جامعی دارد خاطرنشان کرد: متهم اصلی پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و سایر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.