جمعه، 31 فروردین 1403

گزارش عملکرد چند ماهه اخیر هیات رئیسه مجمع عمومی :

تلاش هیات رئیسه مجمع در راستای اقدامات بنیادی برای اعتلای سیاستهای سازمان بوده است

تلاش هیات رئیسه مجمع  در راستای اقدامات بنیادی برای اعتلای سیاستهای سازمان بوده است
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که امیدواریم امسال با وجود شرایط و مشکلات بتوانیم مجمع عمومی سالیانه را در موعد مقرر خود یعنی اواخر مرداد یا اوایل شهریور برگزار کنیم؛ گفت: عملکرد هیات رئیسه مجمع عمومی در دوره جدید ؛ تلاش در راستای اقدامات بنیادی در جهت اصلاح و تکامل سیاستهای سازمان بود.

دکتر عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به این که هیات رئیسه مجمع عمومی به طور روتین و اجرایی در تمام جلسات شورای عالی نظام پزشکی  حضور مستمر داشته است؛ بیان کرد: پیشنهادهای معینی از نظر عملیاتی و اجرایی در موارد مختلف مطرح شده ؛که میتواند در بررسی فایل های شورای عالی دقیقا مشخص شود.

وی با تاکید بر این که نکته مهم قابل ذکر از عملکرد هیات رئیسه مجمع عمومی در دوره جدید تلاش در راستای اقدامات بنیادی در جهت پیشرفت سیاستهای سازمان بوده است؛ افزود: به همین دلیل پیشنهاد تشکیل جلسه با نمایندگان پزشک مجلس دهم مطرح و این مهم  پیگیری شد و درنهایت با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و اعضای پزشک سایر کمیسیون های مجلس و نیز ارکان سازمان و ریاست کل مباحث خوبی داشتیم که با کمال تاسف آن روند و کارهای مورد پیش بینی بطور جدی از جانب اندام های اجرایی سازمان پیگیری نشد.

دعوت از نمایندگان شماره 1

دعوت از نمایندگان شماره 2

**تشکیل جلسه با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری ایران

آقازاده با اشاره به تلاش هیات رئیسه مجمع عمومی در جهت اعتلای سیاستهای سازمان اظهار کرد : بر آن شدیم تا با گروههای مرجع جامعه تماس پیدا کرده و ارتباط نزدیک و ارگانیک بین سازمان نظام پزشکی و نمایندگان قانونی این گروههای مرجع مانند کانون وکلا و معلمین و ... ایجاد کنیم ؛ لذا در جلسه ای با هماهنگی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری ایران با حضور رئیس انجمن داروسازان ایران و چند تن از اعضای شورای عالی شرکت نمودیم و در زمینه راههای تفاهم و طرق همکاری سازمان نظام پزشکی با کانون وکلا به بحث و گفت و گو پرداختیم.

وی درخصوص مذاکرات و اقدامات مشترک انجام شده با هیات مدیره کانون وکلا افزود: مقررشد تا نامه مشترکی از سوی هردو طرف برای دبیر کل سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشر معتبر و رسمی جهان درجهت اعتراض به تحریم های حداکثری دولت آمریکا که شامل موارد دارو و ملزومات سلامت نیز شده است ؛ ارسال شود که با شیوع بیماری کووید 19 فعلا ارتباطات متوقف شده تا در شرایط مناسبتری این ارتباط تداوم یابد؛ اما تبادل فکری و مکاتبات همچنان با هیات مدیره کانون وکلا وجود دارد. موضوع مالیات، عوارض حرفه و پیشه و...،از جمله مواردی هستند که در این شکل از همکاریها قابل حل هستند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : کوشش مشابهی برای ارتباط با سایر نهادهای مردمی در جهت تقویت جبهه سازمان های مردم نهاد مانند کانون معلمین و ... در جریان است .

تقدیر از کانون وکلا

** شفاف سازی موارد بحث برانگیز "سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران" :

وی در خصوص سایر جلسات هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد:  به دنبال انتشار"سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران" از سوی وزارت بهداشت و اعتراضات گسترده ای که به دنبال آن شروع شد ؛ به ابتکار هیات رئیسه مجمع عمومی و با دعوت از اعضای داروساز شورای عالی ،ریاست و معاونین و کارشناسان سازمان غذا و دارو ؛ رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران؛  جلسات مفصلی در جهت بررسی مجدد و انجام اصلاحات ضروری در سند جامع برگزار و با توافق کلیه طرفین حاضر در جلسات جمع بندی های بسیار مثبتی  حاصل شد .

آقازاده افزود: در فضای صمیمی توام با حسن نیت در باب مسائلی مانند فلوچارت ارائه خدمت داروسازان، صلاحیت افراد برای ارائه خدمات داروسازی ،فضا و مکان فیزیکی لازم، دقیق ترکردن تعاریفی مانند مدیریت و درمان ناخوشی های جزئی و داروهای OTC و اتکا به کوریکولوم آموزشی و انتشار کتاب CPT به عنوان زیرساخت ارتباط ارزش نسبی مباحث سلامت ، نقش و جایگاه داروسازان به عنوان یکی از ارکان چرخه سلامت در کنار پزشکان و دیگر اعضای نظام سلامت ، مقدمات تدوین شناسنامه و استاندارد خدمات دارویی  به عنوان یکی از ابزارهای اجرای سند جامع فراهم آمد.

هم اندیشی در مورد سند جامع خدمات سلامت داروسازان1

هم اندیشی در مورد سند جامع خدمات داروسازان 2

هم اندیشی در مورد سند جامع خدمات داروسازان 3

 

** بازنگری سرانه پزشک خانواده شهری از سوی هیات رئیسه مجمع مورد پیگیری قرار گرفت

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص معضلات پزشک خانواده شهری و اقدامات انجام شده از سوی هیات رئیسه مجمع عمومی در این زمینه بیان کرد : در خصوص جلسات کارشناسی پزشکی خانواده ،در ستاد مرکزی پزشک خانواده وزارت بهداشت با شرکت 2 تن از اعضای هیات رئیسه به عنوان نمایندگان ریاست کل سازمان نظام پزشکی سعی بر آن شد، در کارشناسی مسائل و معضلاتی که بر سر راه  این رشته وجود دارد ؛ کمک و همراهی های  لازم انجام شود .

وی افزود : نهایتا پس از این که در ابتدای سال 99سرانه پزشک خانواده کشور اعلام شد؛ با انتقال موارد کارشناسی به دکتر ظفرقندی ، مکاتبه رئیس کل محترم سازمان با وزیر بهداشت جهت بازنگری در سرانه پزشک خانواده شهری از سوی هیات رئیسه مجمع مورد پیگیری قرار گرفت .

مکاتبات پزشک خانواده شهری

مکاتبات پزشک خانواده شهری 1

مکاتبات پزشک خانواده شهری 2

مکاتبات پزشک خانواده شهری 3

**موافقت معاون اول رئیس جمهور باتدارک اعطای حق تعیین تعرفه توسط سازمان نظام پزشکی

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری های انجام شده در خصوص تعرفه های مصوب سال 99 خدمات تشخیصی و درمانی از سوی هیات وزیران اشاره کرد و گفت: اعلام تعرفه ها با اعتراضات گسترده جامعه پزشکی مواجه شد ؛ لذا وظیفه خود دانستیم بطور موثر و فعال دراین قضیه ورود داشته باشیم  بنابر این مکاتبه ای از سوی هیات رئیسه مجمع با ریاست محترم جمهور انجام گرفت.

 وی افزود : در ابتدا این مهم از سوی بسیاری از همکاران جدی گرفته نشد ولی پس از دستور پیگیری رئیس جمهوری به معاون اول خود دکتر اسحاق جهانگیری و پس از نامه معاون اول در جلسه ای که مورخ 18/3/99 در دفتر ایشان تشکیل شد ؛ پیشنهاد سازمان نظام پزشکی که در درون هیات رئیسه مورد بحث و توافق قرار گرفته بود؛ مبنی بر تشکیل یک کارگروه یا کمیته جدید برای بررسی قیمت تمام شده خدمات سلامت و بررسی ضرورت اصلاح تعرفه های سال 99 تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی یکی از ارکان اصلی این کمیته بوده و این مساله در حال پیگیری است.

مکاتبات تعرفه   

مکاتبات تعرفه 2

مکاتبات تعرفه 3

**بدون تحمیل بار مالی به دولت می توان تعرفه های پزشکی را افزایش داد

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص نقطه نظرات هیات رئیسه مجمع برای پیشبرد کارها ؛ اظهار کرد: در صورتی که پیشنهاد کارشناسی ما برای اصلاح و افزایش تعرفه ها مورد قبول واقع شود؛ که با وجود مشکلات منابع مالی راه حل هایی نیز برای ممانعت از کارشکنی ،از سوی سازمان های بیمه گر وجود دارد تا بدون این که بار مالی  اضافی به دولت تحمیل شود میزان تعرفه ها افزایش یابد . و حتی اگر این اتفاق هم رخ ندهد؛ با انعکاس مذاکرات و موضوعات جلسات این کمیته و تحولات آینده اش ؛سعی خواهیم کرد تا افکار عمومی جامعه پزشکی و مردم را در معرض نظرات مختلف قرار دهیم .پس از پیگیری انجام شده ؛ اولین جلسه کارشناسی "کمیته بازنگری تعرفه های سال 1399" در تاریخ 31 خرداد ماه در سازمان برنامه و بودجه برگزار و نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ؛ دکتر حسین بابایی و معاونت فنی و نظارت سازمان جهت مباحث کارشناسی در آن شرکت کردند.

مکاتبات با ریاست جمهوری

مکاتبات با ریاست جمهوری 2

دعوتنامه تشکیل جلسه کارشناسی

وی گفت : پیشنهاد می شود به گزارش تفصیلی جلسه مزبور که در سایت سازمان قابل مشاهده است ؛مراجعه شود.

 

**پیگیری ارسال ملزومات حفاظت شخصی برای نظام پزشکی شهرستان ها

آقازاده در خصوص ارسال ملزومات حفاظت شخصی برای پزشکان در اقصی نقاط کشور اذعان کرد: پس از همه گیری کرونا و بیماری کووید 19 دراسفند ماه 98؛ هیات رئیسه مجمع عمومی پیگیر تهیه و ارسال ملزومات حفاظت شخصی برای پزشکان مطب ها و بخش خصوصی بود، ولی از آن جا که با خلف وعده وزارت بهداشت و مشکلات ناشی از بوروکراسی در سازمان نظام پزشکی قبل از پایان سال 98 کمک رسانی به پزشکان بخش خصوصی شهرستان ها میسر نشد؛ در تاریخ 5/1/99 مکاتبه ای با صندوق تعاون و رفاه سازمان انجام گرفت که هیات رئیسه درخواست کرد این رکن مهم سازمان وارد عمل شود، و بر مبنای کارشناسی هیات رئیسه و تعیین نقاط با شیوع بیشتر و سایر ملاحظات ضروری ؛ برای ارسال لوازم حفاظت شخصی پزشکان مکاتبات مورد نیاز انجام  شد.

وی افزود:  نامه ما در تاریخ 6/1/99 از سوی مدیر عامل محترم صندوق رفاه پاسخ داده شد و هیات مدیره صندوق با دل و جان وارد این کار شدند و در سایه مشارکت فعال و زحمات بسیار زیاد هیات مدیره و کارکنان صندوق تعاون و رفاه در امر توزیع  PPE؛ تا کنون بسته های کمکی معینی برای استان های گیلان –غرب مازندران (برای دریافت میزان نیاز کل استان مازندران مکاتبه شده و کار در جریان است)–استانهای اردبیل- آذربایجان شرقی و غربی – استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی و جنوبی-استان خوزستان – استان زنجان و استان بوشهر ارسال شده است و نیزتامین نیازمندهای باقی مانده در سایر استان های درگیر همچنان ادامه دارد.

 وی ادامه داد : در این زمینه هیات رئیسه مجمع با مراجعه به افراد فعال مجمع عمومی و روسای شورای هماهنگی استان ها ؛میزان درخواست آن ها را دریافت و به اطلاع صندوق تعاون و رفاه رسانده است و از آن جا که صندوق امانتدار سرمایه های همکاران است ؛بصورت سرمایه در گردش و بصورت قیمت های بسیار مناسب این ملزومات را تهیه و ارسال کرده است.

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی تصریح کرد : برای برخی استان های درگیر 2 یا 3 نوبت با تنوع کالایی زیاد کمک ارسال شده که هنوز ادامه دارد. و لازم است در این رابطه بطور خاص از دکتر کاظمی و همکاران ایشان در هیات مدیره صندوق تشکر و قدردانی شود.

مکاتبه با مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه

**تشکیل ستاد مرکزی حوادث غیرمترقبه در نظام پزشکی

وی به عکس العمل کامل و مناسب سازمان نظام پزشکی در قبال حوادث غیر مترقبه از جمله اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت : پیگیری برای تشکیل" ستاد مرکزی حوادث غیرمترقبه در سازمان " از سوی هیات رئیسه مجمع انجام شد و پیش نویس چارت سازمانی و آیین نامه مربوط به این ستاد هم در اختیار هیات رئیسه شورای عالی قرار گرفت و طی مراحلی در این شورا به تصویب رسید . هم اکنون این ستاد در سازمان تشکیل شده و کار خود را باید انجام دهد ،که آیین نامه آن نیز موجود است .

ضرورت تشکیل ستاد حوادث پیش بینی نشده

تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه

مصوبه تشکیل ستاد مرکزی حوادث غیرمترقبه

درخواست تشکیل جلسه ستاد مرکزی حوادث غیرمترقبه

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص تشکیل جلسه با روسای شوراهای هماهنگی استان های کشورخاطرنشان کرد: هیات رئیسه مجمع  در دو نوبت (حضوری و مجازی) با حضور ریاست کل و معاونین سازمان اقدام به برگزاری جلسه با روسای شوراهای هماهنگی استان ها نمود که نتایج خوبی در زمینه مالیات و تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی حاصل شد و هیات رئیسه مجمع هماهنگ کننده و اداره کننده جلسات بود .

جلسه با روسای شوراهای هماهنگی استان ها

گزارش جلسه روسای شورای هماهنگی استان ها

وی ادامه داد : در موارد ضروری با انتشار بیانیه و موضع گیری ها مانند شهادت سردار سلیمانی ؛حادثه هواپیمای اوکراینی و مکاتبه با شورای نظارت بر صدا و سیما در خصوص توهینهایی که به جامعه پزشکی روا داشته شد و نیز انجام مصاحبه های مختلف از سوی اعضای هیات رئیسه در موارد مختلف ؛ عکس العمل های بموقع و لازم انجام شده است .

بیانیه صدا و سیما

بیانیه برنامه ریزان صدا و سیما

جوابیه صدا و سیما

بیانیه مشترک شورای عالی و مجمع عمومی در خصوص پاندمی کووید 19

پیوست بیانیه پاندمی کووید19

پیام تبریک سال نو مجمع عمومی

پیام تسلیت هواپیمای اکراینی

پیام تسلیت مجمع عمومی به دنبال شهادت سردار سلیمانی

در پایان این گزارش هیات رئیسه مجمع عمومی با تاکید بر وحدت تشکیلاتی و همدلی میان فعالین ارکان سازمان نظام پزشکی امیدوار است گام های کوچکی را در راه اجرای برنامه های خود در مسیر اعتلای سیاستهای سازمان نظام پزشکی در دفاع از سلامت مردم و منافع جامعه پزشکی برداشته باشد.

ضمن اینکه هنوز پا در راه هستیم و با کمک همه عزیزان عضو مجمع امیدواریم در آینده عملکردی بهتر داشته باشیم.

 

انتهای پیام

 

برچسب ها : مجمع عمومی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.