جمعه، 10 فروردین 1403

اختیارات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض می شود

اختیارات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض می شود
رئیس سازمان غذا و داروی کشور از تفویض اختیارات به دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ شانه ساز،در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند بیان کرد: مجموعه وزارت بهداشت نقش و جایگاه ویژه ای برای مجتمع پتروشیمی شازند قائل است چراکه همواره و در هر شرایطی پای کار بوده است.

  رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به تولید محلول های حجیم و سرم در این مجموعه در قالب تولیدات یونیک در مجتمع گفت: با همه این تلاش ها در تولید بسیاری از مواد بهداشتی خودکفا هستیم و اجازه صادرات نیز دریافت شده است و در واقع سازمان غذا و دارو به تولیدات این مجموعه وابسته است. قطعا در این رابطه هر آنچه نیاز باشد از جمله صدور گواهینامه های مختلف در اسرع وقت انجام می شود .

شانه ساز با بیان اینکه مجموعه سازمان غذا و دارو در صدد تفویض اختیار در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی است، گفت: برون سپاری در برنامه کاری سازمان قرار دارد تا انجام امور سرعت گیرد.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید مدیر مجتمع پتروشیمی شازند با اشاره به وسعت ۹۲۳ هکتاری مجتمع که نیمی از آن فضای سبز است، بیان کرد: این مجموعه با ۲۳ واحد متشکل از ۱۷ واحد تولید و فرآیندی و ۶ واحد سرویس جانبی سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید دارد که نیمی از محصولات میانی ویژه شرکت های مختلف است و بیش از پنج هزار واحد تولیدی داخلی و خارجی از این محصولات استفاده می کنند.

محسن پورمحمد با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، این مجتمع شرایط سخت را بدون تلفات از نظر نیروی انسانی و تولید پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: این مجتمع خط تولید محلول ضدعفونی نداشت، اما با شیوع کرونا این خط و امکانات تولید راه اندازی و با مطالعه ۱۰ روزه توسط واحد تحقیق و توسعه محلول ضدعفونی تولید شد به طوری که تاکنون ۳۰ هزار پت تولید شده و برای تولید در پاییز و زمستان نیز آمادگی لازم فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت زیست محیطی این صنعت بزرگ در استان مرکزی بیان کرد: طی پنج سال اخیر مجتمع پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده خارج شده است که این امر با تلاش های فراوان میسر شد و البته حفظ این جایگاه نیز بسیار دشوارتر از دستیابی به آن است ولی تلاش شده است که روند تولید براساس استانداردهای زیست محیطی انجام شود، همچنین معاینات دوره ای پرسنل به صورت مکرر انجام می شود.

پورمحمد با تاکید بر کیفیت تولید در این مجتمع، گفت: این مجتمع با تلاش در جهت حفظ کیفیت تولید و اقدامات سازگار با محیط زیست زبانزد است و مسئولیت های اجتماعی خود را به انجام رسانده است و همواره تولیدات این مجتمع به دلیل کیفیت بالا متقاضی داشته است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.