پنجشنبه، 9 فروردین 1403

لزوم گسترش عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و سلامت

لزوم گسترش عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و سلامت
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رفع چالش‌های نظام سلامت از اصلی‌ترین راهبردهای مجلس یازدهم است، گفت: اجرای درست اسناد بالادستی نظام سلامت در تحقق عدالت اجتماعی اثرگذار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم ، با بیان اینکه سیاست‌های نظام سلامت بر خلاف چشم‌اندازهای عملیاتی بر درمان متمرکز است، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت با داشتن مسئولیت خرید خدمات و ارائه خدمات سلامت به طور همزمان به یکی از بزرگ‌ترین مصادیق تعارض منافع در کشور تبدیل شده است.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید در راس سیاستگذاری نظام سلامت باشد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیچیدگی‌های احقاق حقوق دریافت‌کنندگان خدمات سلامت ادامه داد: سلسله مراتب در وزارت بهداشت زیاد است و از این رو ابتکار و خلاقیت را دچار ضعف کرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید در راس سیاست‌گذاری نظام سلامت باشد، تصریح کرد: نظرات کارشناسی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی باید در تمامی لوایح و طرح‌های در دستور کار لحاظ شود، همچنین اجرای تمامی بندهای سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ از دیگر مواردی است که در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

فتحی با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت به بازنگری جدی نیاز دارد، یادآور شد: در اجرای طرح تحول سلامت به گونه‌ای عمل شد که موجب مشکلاتی برای مردم، بیمه‌ها و هم نارضایتی برای کادر درمان شد و از این رو بازنگری اساسی در این مورد نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، تهیه پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای را از دیگر الزامات این حوزه عنوان کرد و گفت: تفکیک وظایف تولیت، تامین مالی و تدارکات خدمات در حوزه سلامت با هدف تحقق عدالت اجتماعی از راهبردهای مجلس یازدهم خواهد بود./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.