پنجشنبه، 9 فروردین 1403

گروکشی تامین اجتماعی از دفترچه های درمانی

گروکشی تامین اجتماعی از دفترچه های درمانی

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، گروکشی سازمان تامین اجتماعی از دفترچه درمان مشمولین بیمه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر؛ احمد قویدل  ضمن ابراز نگرانی شدید در رابطه با بسته شدن دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی که به علت بحران‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تعدیل و در زمره استفاده کنندگان از بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند، گفت: منصفانه نیست سازمان تأمین اجتماعی که هنوز قادر به پرداخت مطالبات مشمولین بیمه بیکاری نیست با بستن دفترچه‌های بیمه آنها در استفاده این افراد از خدمات درمانی، آزمایشگاهی و توانبخشی بیمه شدگان تأمین اجتماعی چنین سنگ اندازی نماید.

وی افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب با درک عمیق از شرایط اقتصادی کشور مردم را تشویق به کمک به یکدیگر می‌نمایند، سازمان عریض و طویل تأمین اجتماعی نه تنها بر خلاف قانون، مستمری تعیین شده به بیکار شدگان در اثر بحران کرونا را پرداخت نکرده و بیمه شدگان را در تنگناهای اقتصادی جدی قرار داده است، بلکه از فعال ماندن دفترچه‌های بیمه آنها نیز جلوگیری به عمل آورده است.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران ادامه داد: مدیران سازمان تأمین اجتماعی بدانند حتی یک روز راکد کردن دفترچه بیمه بیماران خاص مشمول بیمه بیکاری و یا سرپرست خانوار بیکار شده‌ای که فرزندش بیمار خاص است، گذشته از صدمات اقتصادی جبران ناپذیری که به آنها وارد می‌آورد با اختلالی که در روند دریافت داروهای یارانه‌ای بیماران خاص ایجاد می‌کند، به سلامتی این بیماران نیز لطمه وارد می‌آورد.

وی گفت: این گروکشی در شأن یک سازمان حامی تأمین اجتماعی مردم نیست و این سازمان می‌بایست برای دریافت مطالبات خود از راه‌های دیگر اداری استفاده نموده و از ایجاد اختلال بیشتر در زندگی افرادی که بیکار شدن درد بزرگی در زندگی آنها است، خود داری نماید.

قویدل افزود: حداقل توقع ما از مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی این است که اساساً تمامی موارد مشمولین بیمه بیکاری چه مستقیم و چه غیر مستقیم که به بیماران خاص ارتباط دارد، دفترچه بیمه تأمین اجتماعی آنها حتی یک روز هم راکد نشود. اگرچه تردیدی نداریم در شرایط شیوع کرونا این اقدام در رابطه با هر ایرانی مشمول بیمه بیکاری اقدامی غیر منصفانه و به دور از درک شرایط بحرانی کشور و تعدی به حق قانونی مشمولین بیمه بیکاری است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.