جمعه، 10 فروردین 1403

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با ایلنا

تفاوت‌های مدیریت کرونا در ایران و غرب/ کارآمدی در پی عملکردی وحدت‌آفرین در کشور

تفاوت‌های مدیریت کرونا در ایران و غرب/ کارآمدی در پی عملکردی وحدت‌آفرین در کشور
در زمان بحران تمام قوای کشور بسیج می‌شوند که این در کشورهای غربی زیاد تعریف شده نیست و علت وجود آن در ایران هم بخشی فرهنگی و بخشی به دلیل وجود رهبری است. ایشان در زمان درگیری با کرونا به سرعت دستور دادند تا تمام قوای نظامی و غیرنظامی وارد عرصه شوند.

«حسین کرمان‌پور» مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره  تفاوت‌های مدیریت کرونا در ایران و غرب گفت: دلیل سرآمدی مدیریت کرونا در ایران در مقایسه با غرب، منش فرهنگی ماست. ما یک مدیریت دولتی، مردمی و نیمه خصوصی داشتیم، اما مدیریت در غرب کاملا دولتی بود. در این مدیریت انجمن‌ها، خیریه‌ها و مراکز نیمه خصوصی نقشی نداشتند، اما در ایران با مدیریت ستاد مقابله با کرونا همکاری مردم، بخش خصوصی، بخش دولتی، بخش نظامی و انجمن‌ها صورت گرفت.

کرمانپور تصریح کرد: نکته بعدی بخش پژوهش و تحقیقات درباره کروناست که ایران یکسان با تمام دنیا عمل کرد و این یک روند مسجل جهانی است که ما گاه تندتر و گاه کندتر از کشورهای دیگر پیش می‌رویم. تمام نتایج هم بین کشورها به اشتراک گذاشته می‌شود. البته دنیا در مقابله با ویروس ناشناخته‌ای مانند کرونا، خیلی دست به اعصا حرکت می‌کرد، اما به دلیل خلقیات فرهنگی،  این کندروی ها در کشور ما کمتر دیده می شود و این مربوط به دیرینه علمی ما است که آزادانه‌تر عمل می‌کنیم؛ بنابراین سرعت عملکردی بیشتر از جهان داریم و به هر حال در این بحران این آزادی عمل به نتایج کارآمدی منجر شد. 

وی ادامه داد: در واقع در بحث علمی در ایران تا موردی به نتیجه می رسد، همه جا پیچیده می‌شود. در ایران یک هیئت علمی می‌تواند در رابطه با اثربخشی یک دارو اقدام کند و اختیار داشته باشد و البته این نباید بی‌نظمی تلقی شود، چرا که همانطور که گفتم، ما به دلیل دیرینه علمی‌مان آزادانه‌تر عمل می‌کنیم.

کرمانپور گفت: موضوع بعدی وجود عملکردی وحدت‌آفرین در کشور است که در زمان بحران تمام قوای کشور بسیج می‌شوند که این در کشورهای غربی زیاد تعریف شده نیست و علت وجود آن در ایران هم بخشی فرهنگی و بخشی به دلیل وجود رهبری است. ایشان در زمان درگیری با کرونا به سرعت دستور دادند تا تمام قوای نظامی و غیرنظامی وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه به هر حال فرهنگ ما حسن‌هایی دارد که در مقابله با کرونا بیش از پیش خود را نشان داد، گفت: الان مساجد محلی، پایگاه‌های بسیج محلات، پایگاه‌های فرهنگی،و ...یک گوشه کار را گرفته‌اند و از طرفی بسیج تیم تشکیل داد و به کمک افراد بی‌بضاعت آمد و همچنین اماکن را ضدعفونی کرد، اینکه بسیج و مساجد محل، به افراد بی‌بضاعتی که بهبود پیدا کرده‌اند، کمک می‌‌کنند تا به خاطر معیشت از قرنطینه خارج نشوند، با مدیریت ستاد مقابله انجام نمی‌شود و این همان فرهنگ و تمکینی است که جامعه به رهبری خود دارد و همچنین همیتی است که افراد در قبال جامعه خود دارند و این پتانسیل است که از آن صحبت می‌کنم، در مقابله با کرونا به شدت کار آمد بود. 

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.