پنجشنبه، 9 فروردین 1403

به نقل از ایرنا

جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید

جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید
کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است.

جهانپور بیان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی گفت: افزایش روزهای اخیر در زمینه موارد شناسایی شده جدید را شاهد هستیم، اما روند کاهش بستری و موارد ارجاعی بیمارستان‌ها نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: آمار استان‌هایی که در ۲۴ ساعت فاقد مرگ و میر بودند رو به افزایش است، ۱۴ استان فاقد هرگونه فوتی بودند و ۶ استان نیز یک مورد فوت ناشی از این بیماری را داشتند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم مردم با رعایت موارد بهداشتی و کاهش تردد و سفرهای غیرضروری در هفته‌های آتی یاری رسان همکاران ما در نظام سلامت باشند، تا امروز کارنامه درخشان مردم و نظام سلامت در مدیریت این بیماری را داشتیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.