ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

اقلام حفاظت فردی با تعرفه دولتی در اختیار اعضا سازمان قرار می‌گیرد.

اقلام حفاظت فردی با تعرفه دولتی در اختیار اعضا سازمان قرار می‌گیرد.
مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی با بیان این که در واقع باز نکردن مطب دارای ضوابطی است؛گفت: اگر پزشکی مطب خود را باز نکند، حتما باید علت موجهی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت با او برخورد می‌شود. یعنی پزشکان باید علت باز نکردن مطلب خود را به نظام پزشکی مربوطه فوراً گزارش دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛دکتر بابک پورقلیج مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سامانه تهیه اقلام بهداشتی مطب‌ها اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی کل کشور و تهران برای تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی در حال حاضر سامانه‌ای را موقتاً برای شهر تهران و شهرستان‌های اطراف طراحی کرده است.

 

وی افزود: بنا به سهمیه‌ای که وزارت بهداشت بابت این مسئله در اختیار پزشکان قرار می‌دهد، اقلامی را در این سامانه عرضه می‌کنند. افراد متناسب با نیاز خود کالاهایی را که نیاز دارند، در همان سامانه هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند و با توجه به آدرسی که در سایت وارد کرده‌اند، کالا را دریافت می‌کنند.
دور زدن نظام پزشکی توسط پزشکان مطب دار

پورقلیج تاکید کرد: اگر پزشکی مطب خود را باز نکند، حتما باید علت موجهی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت با او برخورد می‌شود. در واقع باز نکردن مطب دارای  ضوابطی است؛ یعنی پزشکان باید علت باز نکردن مطلب خود را به نظام پزشکی مربوطه فوراً گزارش دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. درحالی که  اگر نداشتن اقلام بهداشتی و محافظی دلیل باز نکردن مطب باشد، کافی است به ما اطلاع دهند تا به سرعت رسیدگی شود.

وی ادامه داد : اگر هم اقلام به اندازه کافی وجود نداشته باشد، حداقل با اطلاع و اعلام این موضوع، باز نکردن مطب‌ها می‌تواند از علل  قابل توجیه باشند. البته این در صورتی است که پزشکان نتوانند اقلام را در بازار تهیه کنند، زیرا در حال حاضر اقلام بهداشتی در بازار وجود دارد، اما ممکن است با تفاوت قیمتی روبرو شوند.

مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی در پایان تصریح کرد: اما نظام پزشکی در حدی که وزارتخانه این اقلام را در اختیارش قرار دهد، بر اساس همان سهمیه از طریق سامانه موجود میان پزشکان و مطب‌ها پخش خواهد کرد. اقلام بهداشتی در حال توزیع شامل ماسک جراحی، مایع ضد عفونی کننده سطوح، مایع ضدعفونی کننده دست، شیلد محافظ صورت و دستکش نیتریل است که با تعرفه دولتی در اختیار اعضا سازمان قرار می‌گیرد. بنابراین  تمامی پزشکانی که دارای پروانه مطب و اشتغال در شهر تهران و شهرستان‌ها هستند، می‌‌توانند از طریق سامانه مورد نظر ثبت‌نام و اقلام بهداشتی و محافظتی  را دریافت کنند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سونیاپورحقی جمعه, 02 خرداد,1399 05:56
سلام من پزشک متخصص اطفال هستم و از سال 1373 در شهر خرم اباد لرستان مطب دارم ولی از 2 ماه پیش مطبم تعطیله. حدود یکماه پیش برای اقلام حفاظتی در نظام پزشکی ثبت نام کردم ولی متاسفانه خبری نشد .چند بار با تلفن پیگیر شدم ولی پاسخ درستی ندادن و گفتن صبر کنید.. بفرمایید ما که در چنین شهری با نظام پزشکی بی کفایت بایدکار کنیم از چه طریق میتونیم اقلام حفاطتی رو با نرخ دولتی تهیه کنیم. متشکرم