جمعه، 10 فروردین 1403

برای شرکت در «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» تا 15 تیر فرصت دارید

برای شرکت در «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» تا 15 تیر فرصت دارید
سازمان نظام پزشکی کشور به منظور پاسداشت زحمات، ایثار و دلاوری‌های کادر درمان ایران در زمان همه‌گیری بیماری ناشی از کرونا ویروس، رویداد بزرگ «کرونا روایت» را برگزار می‌کند. شعار این رویداد این پرسش است که «روایت شما از کرونا چیست؟».

ه گزارش پایگاه خبری- تحلیلی سینماتجربی، در این رویداد سازمان نظام پزشکی به دبیری دکتر محمد کیاسالار، با هدف ثبت حداکثری لحظه‌های ماندگار در مقابله با کرونا و به منظور احترام به ایستادگی و ایثار کادر بهداشت و درمان، مجموعه «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» را گردآوری و اجرا خواهد کرد.
این رویداد از کلیه هنرمندان و کادر بهداشت و درمان کشور در 10 بخش زیر دعوت به مشارکت کرده است:
1- کرونا به روایت سینما (فیلم‌های موبایلی، مستند، کوتاه، ویدیوکلیپ، نماهنگ، پویانمایی، برنامه‌ تلویزیونی و فیلم‌ داستانی کوتاه و بلند( با حضور اُرد عطارپور به عنوان مدیر این بخش.
2- کرونا به روایت ادبیات (داستان کوتاه، داستانک، روایت و شعر( به مدیریت احسان رضایی
3- کرونا به روایت تصویر (عکس، طرح، کارتون، پوستر، خط و نقاشی( با حضور بهروز شجاعی به عنوان مدیر
4- کرونا به روایت رسانه (یادداشت و گزارش) به مدیریت امیر صدری
5- کرونا به روایت علوم انسانی سلامت (اخلاق پزشکی، فلسفه پزشکی، آموزش پزشکی و جامعه‌شناسی پزشکی( با حضور حمیدرضا نمازی به عنوان مدیر
6- کرونا به روایت پژوهش (مقاله‌های علمی مرتبط با ابعاد مختلف بیماری کرونا( به مدیریت دکتر حسن رودگری
7- کرونا به روایت ایثار (بخش ویژه مخصوص شهدای سلامت( به مدیریت دکتر ربابه شیخ‌الاسلام
8- کرونا به روایت آموزش همگانی(تصویری، صوتی، مکتوب) با حضور شهرام رفیعی‌فر به عنوان مدیر
9- کرونا به روایت رادیو و تلویزیون (برنامه رادیویی، برنامه تلویزیونی) به مدیریت محمدمهدی قاسمی
10- کرونا به روایت مسوولیت اجتماعی (خیرین سلامت، فعالیت‌های داوطلبانه، اقدامات جهادی) به مدیریت علیرضا بهرامی
محمد کیاسالار، دبیر رویداد هنری «کرونا روایت» چندی پیش در گفتگو با تسنیم، به هدف برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: هدف این رویداد، ثبت لحظه‌های ماندگاری است که در مقابله با کرونا در کشورمان اتفاق افتاده است؛ از رشادت کادر بهداشت و درمان تا متانت همه هموطنانی که در تنگنای تحریم و مشکلات اقتصادی، مسئولانه ایستادگی و همراهی کردند تا بحران کرونا به نحو مطلوبی مدیریت شود. رویداد «کرونا روایت» قصد دارد لحظه‌های ماندگار کرونا را در 10 روایت ثبت و ضبط کند؛ از سینما و تصویر تا ادبیات و پژوهش. از رسانه تا علوم انسانی. از آموزش همگانی تا رادیو و تلویزیون. از خیرین سلامت تا شهدای سلامت. به این معنا، اگر چند سال یا چند دهه بعد به تاریخ این روز و روزگار رجوع شد، روایت‌های دست‌اولی از مواجهه درمانگران و مردمی که در این ایام ایثار و ایستادگی کردند، در دسترس خواهد بود.
وی افزود: ایده اولیه این رویداد نیز از سوی ریاست سازمان نظام پزشکی طرح شد که معتقد بودند در دوران جنگ که خودشان به عنوان جراح در جبهه حضور داشتند، بسیاری از رشادت‌هایی که در عرصه طبِ رزم شاهد و ناظر بودند، ثبت و ضبط نشد و امروز اثری از آثارش نیست. هدف این است که نگذاریم این اتفاق درباره کرونا بیفتد؛ در حقیقت می‌خواهیم ایثار و ایستادگی جامعه پزشکی و همراهی و همیاری مردم در مواجهه با کرونا را ثبت و ضبط کنیم.
کیاسالار با اشاره به عمومی بودن این رویداد و دید همه‌جانبه‌ی آن گفت: فراخوان کرونا روایت فراخوانی عمومی است و سعی کرده است همه زوایا را ببیند. به عبارت بهتر سعی شده بخش‌ها به نحوی طراحی و ترتیب‌بندی شوند که هم اعضای جامعه پزشکی بتوانند مشارکت کنند، هم حرفه‌مندان و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری، هم تمام مردمی که مواجهه‌شان با کرونا به‌نحوی به تجربه زیسته‌شان تبدیل شده است؛ به عنوان مثال گروه‌های مردمی که به صورت داوطلبانه فعالیت‌هایی نظیر ضدعفونی معابر، تولید و توزیع ماسک و... را انجام می‌دهند در مجموعه «کرونا به روایت مسئولیت اجتماعی» می‌گنجند که شامل زیرمجموعه‌های خیرین سلامت، اقدامات جهادی و فعالیت‌های داوطلبانه است.
گفتنی است؛ متقاضیان تا ۱۵ تیر ۹۹ فرصت دارند با مراجعه به وب‌سایت سازمان نظام پزشکی به آدرس irimc.org نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام در سامانه «کرونا روایت: ثبت لحظه‌های ماندگار» اقدام کنند.

برچسب ها : کرونا روایت
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.