ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

به نقل از دویچه وله فارسی

دانشگاه پرینستون: گرمای تابستان جلوی گسترش کرونا را نمی‌گیرد

  • 31 اردیبهشت 1399
  • 11:22
  • پژوهش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
دانشگاه پرینستون: گرمای تابستان جلوی گسترش کرونا را نمی‌گیرد
تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد، دمای بالای هوا در تابستان چندان نمی‌تواند جلوی پاندمی کرونا را بگیرد. به باور محققان دما تنها زمانی می‌تواند مؤثر باشد که بدن شمار زیادی از انسان‌ها به ایمنی لازم مقابل کرونا دست یافته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازماننظام پزشکی به نقل از دویچه وله فارسی، 

پژوهشگران دانشگاه پرینستون در جریان تحقیقاتی تازه که حاصل آن در نشریه معتبر علمی "ساینس" منتشر شده، به این نتیجه رسیده‌اند که گرمای تابستان تنها به اندازه‌ای بسیار محدود قادر به جلوگیری از پاندمی کرونا خواهد بود. به گفته محققان تأثیر شرایط آب و هوایی بر ویروس جدید کرونا "اندک" است.

در مقاله‌ای که در این ارتباط در نشریه ساینس به انتشار رسیده، آمده است، بالا بودن میزان رطوبت جلوی گسترش ویروس‌های معمول کرونا و ویروس گریپ را می‌گیرد، اما این امر در مقابل ویروس جدید کرونا (ویروس سارس−کوو۲) چندان مؤثر نیست، چرا که بدن اکثر انسان‌ها به ایمنی لازم مقابل این ویروس دست نیافته است.

پژوهشگران بر این باورند که ویروس جدید کرونا علیرغم عواملی آب‌و هوایی چون رطوبت و گرما همچنان گسترش یابد.

آنان در این رابطه به روند پاندمی کرونا در کشورهای گرمسیری چون برزیل، اکوادر و استرالیا اشاره کرده و آن را شاهدی بر مدعا می‌دانند.

محققان دانشگاه پرینستون معتقدند عامل آب و هوا زمانی تأثیرگذار و تعیین‌کننده خواهد بود که بخش اعظمی از جمعیت به ایمنی لازم مقابل ویروس جدی کرونا دست یافته باشند و این ویروس به یک بیماری فصلی بدل شود.

برایان گرنفل، یکی از تهیه‌کنندگان مقاله منتشر‌شده در نشریه ساینس می‌گوید: «ما این مسئله را در مورد ویروس‌های پیشین کرونا که باعث سرماخوردگی می‌شوند، مشاهده کرده‌ایم، به ویژه در فصل زمستان و در مناطقی که گرمسیر نیستند».

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.