پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر بهداشت:

"تصور تمام شدن کرونا" بزرگ‎ترین خطای استراتژیک است

"تصور تمام شدن کرونا" بزرگ‎ترین خطای استراتژیک است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگ‎ترین خطای استراتژیک ما در این دوره این است که تصور کنیم کرونا تمام شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل خبرگزاری ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی زنده شبکه خبر گفت: علی رغم اینکه ما در کشور به وضعیت مطلوب‌تری رسیدیم، اما سه فاز برای بیماری کرونا در نظر گرفتیم. فاز اول مدیرت بیماری، دوم کنترل بیماری و سپس مهار بیماری. خوشبختانه در خیلی از نقاط کشور از فاز مدیریت به فاز کنترل و در نقاط زیادی هم به مهار بیماری رسیدیم.

وی ادامه داد: در عین حال از مردم درخواست داریم که پروتکل‌ها را واقعا رعایت کنند. در شهرهایی که فاصله گذاری هوشمند رعایت نشد، مردم گمان کردند همه چیز عادی است، ما ضرر کردیم، بزرگ‎ترین خطای استراتژیک ما در این دوره این است که تصور کنیم کرونا تمام شده است، اما اینطور نیست و باید آن را همچنان جدی گرفت.هر آن ممکن است ما به شرایط بد برگردیم و این یک پدیده خطرناک و مهلک است این افتخار بزرگ را فدای بیخیالی کنیم.

نمکی بیان کرد:  پیرو توصیه مقام معظم رهبری و دغدغه‌ای که ایشان اعلام فرمودند اگر راهی است و اگر می‌توان با پروتکل‌های سخت‌تری درب مساجد را در شب‌های قدر به روی مومنین باز کنیم،  این اقدام صورت بگیرد. ایشان همواره از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌ها حمایت کردند و هرگز ما از طرف ایشان تحت هیچ فشاری در هیچ عرصه‌ای قرار نگرفتیم. از این رو جلساتی تشکیل شد که ما بر اساس آن جمع بندی‌هایی کردیم تا بتوانیم در شب‌های قدربا رعایت پروتکال‌های حداکثری بتوانیم  بین ساعت 24 تا 2 بامداد مراسم قدر را داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای این اقدام یک سری شروط در نظر گفته شده که مردم باید به شدت به آن پایبند باشند. افراد مسن، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و کوکان نباید به این محل‌ها بروند. افراد مهر و سجاده را از خانه ببرند، فاصله گذاری اجتماعی تا یک متر را رعایت کنند و با ماسک و دستکش باشند. اگر مساجدی هست که با حضور مداحان خوش صوت و معروف امکان تجمع زیادی وجود دارد آن را در فضاهای بزرگ‌تر مانند وزرشگاه‌ها بگذارند تا بتوانیم این شب ها را با کمترین خطر پشت سر بگذاریم.

وی درباره بازگشایی آستان‌های مقدس گفت: در این خصوص بنا به دلایلی با نگاه کارشناسی فعلا به نتیجه بازگشایی نرسیدیم. نگرانی ما این است که مردم با بازگشایی اماکن مقدس با شوق و ذوق زیارت راه بیفتند و تراکم ایجاد کنند. در رابطه با آستان های مقدس چهارشنبه جلسه داریم و نتیجه اعلام می شود و امیدواریم با فضای مناسب هر چه زودتر درب های آستان های مقدس را باز کنیم.

برچسب ها : کرونا
مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.