جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس انستیتو پاستور ایران عنوان کرد

انجام روزانه ۱۵ هزار تست تشخیص کرونا در کشور/انتخاب تست اصلی

انجام روزانه ۱۵ هزار تست تشخیص کرونا در کشور/انتخاب تست اصلی
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در حال حاضر ۱۲۰ آزمایشگاه تست تشخیص کرونا را در کشور انجام می‌دهند و روزانه ۱۵ هزار تست صورت می گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از  خبرگزاری مهر، علیرضا بیگلری، روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در روزهای اول امکانات محدودی برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ وجود داشت اما امروز به این توانایی رسیدیم که در تمام استان‌ها بتوانیم این تشخیص را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا فقط در سه آزمایشگاه تست تشخیص ویروس کرونا انجام می‌شد گفت: در حال حاضر تعداد آزمایشگاه‌ها به ۱۲۰ آزمایشگاه رسیده و روزانه می‌تواند ۱۵۰۰۰ تست تشخیص کرونا را انجام دهند.

رئیس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که تمامی این اقدامات در حالی بوده که در شرایط تحریم قرار داریم.

بیگلری به انواع تست‌ها اشاره کرد و گفت: دو نوع تست تشخیصی انجام می‌شد که یکی از آنها تست مولکولی است که وجود ویروس را ثابت می‌کند و تست دیگر مبتنی بر آنتی بادی است که این آثار وجود ویروس را در بدن بررسی می‌کند.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی و کشورها به این باور رسیده‌اند که قطعی‌ترین راه تشخیص ویروس کرونا تست‌های مولکولی است و در کشور ما هم از روز اول در انستیتو پاستور و همچنین شبکه ملی ستاد کرونا این تست به عنوان تست اصلی انتخاب شد و در سراسر کشور جاری شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: بعد از اینکه این تست‌ها را در بیمارستان‌های کشور حاکم کردیم مرگ و میر بیمارستانی ما کاهش یافت، بعد از حصول اطمینان از پوشش بیمارستان‌ها به سمتی رفتیم که تست را در اختیار بیمارانی قرار دهیم که علامت کمتری دارند یا بی‌علامت هستند.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.