پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حمایت از طرح‌های فناورانه کووید-۱۹ در علوم پزشکی ایران

حمایت از طرح‌های فناورانه کووید-۱۹ در علوم پزشکی ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از حمایت از طرح‌های فناورانه کووید-۱۹ در قالب گرنت، وام و پلتفرم خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه بررسی طرح‌های فناورانه مرتبط با بیماری ناشی از کرونا ویروس که روز گذشته در سالن شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد، گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد تا با سرعت عمل بیشتری، طرح‌های فناورانه تحلیل و تصویب شود. با توجه به سطح‌بندی طرح‌ها، حمایت‌های دانشگاه هم باید بر اساس آن مشخص شود.

وی افزود: این حمایت‌ها در قالب گرنت، وام و پلتفرم تعریف می‌شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایده‌های نو و طرح‌های فناورانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر تسریع امور، اظهار کرد: در طرح‌های فناورانه، آورده و محصول تولیدشده حائز اهمیت است، در واقع این طرح‌ها باید توانمندی‌های دانشگاه را نشان دهد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

در این جلسه طرح‌های فناورانه که دارای پروپوزال بودند، بررسی شد. این طرح‌های فناورانه شامل طرح‌هایی با موضوعاتی از جمله تشخیص کیت سریع کووید _۱۹، تولید کیت مولتیپکس، تولید لامپ و دستگاه ضدعفونی کننده، یادآوری دارویی و سیستم نظارت بر سلامت بیماران، شناسایی آنتی‌بادی‌ها در خون بیماران مبتلا، طراحی و ساخت سامانه ضدعفونی کننده، سنتز دارو و تهیه نانو دارو، تولید نانوفیلتر و طراحی سامانه تصمیم‌یار مبتنی بر هوش مصنوعی در مبتلایان به کووید-۱۹ بودند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این جلسه، دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، دکتر سید عباس متولیان معاون تحقیقات و فناوری، دکتر امید پورنیک رئیس مرکز رشد و نوآوری و جمعی از اعضای هیات علمی و محققان حضور داشتند.

انتهای پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.