جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس بسیج جامعه پزشکی

تلاش برای استفاده از کیت‌های موبایلی تشخیص کرونا

تلاش برای استفاده از کیت‌های موبایلی تشخیص کرونا
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: به دنبال ایجاد کیت‌های تشخیصی با سرعت بیشتر و به صورت موبایلی هستیم و در صورت دریافت مجوزهای لازم از نهادها، این امر عملی خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ ابراهیم متولیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدام جدید این سازمان برای مقابله با کرونا گفت: در حال تلاش برای وارد کردن و استقرار سامانه‌های سیار تشخیص کرونا در مرزها هستیم تا به سرعت در بیماری‌های تب‌دار حاضر شده و مانع ورود بیماری‌ها به کشور شویم. برنامه ما این است که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از این سامانه‌ها برای تشخیص مسافران استفاده شود.

وی افزود: به علاوه برنامه دیگر ما ایجاد کیت‌های تشخیصی با سرعت بیشتر و به صورت موبایلی است تا در همه جا قابل استفاده باشد. این سامانه در حال گسترش است اما نیاز به مجوز و همکاری دستگاه‌های مرتبط دارد و در صورتی که استانداردها و مجوزهای آن از سوی نهاد صادر شود، کیت‌های موبایلی تشخیص کرونا به کشور وارد و رونمایی خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، درباره کمک دیگر کشورها نیز اظهار داشت: تاکنون تنها از کشور چین و چندین کشور دیگر کمک داشته‌ایم و از سوی کشورهای اروپایی آمریکایی هیچ کمکی به کشور نشده است البته توانایی‌های نیروهای داخلی در درمان و مقابله با این ویروس به حدی است که نیازی به کمک این کشورها نداریم.

به گزارش مهر چندی پیش بسیج جامعه پزشکی کشور با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، از آزمایشگاه سیار بیماری کرونا رونمایی کرد. این سامانه روزانه به طور میانگین ۲۰۰ نفر مورد آزمایش قرارمی دهد و در مراحل بعدی مجهز شدن آن، قابلیت تست از ۴۰۰ نفر در روز را دارد. این آزمایشگاه سیار با هماهنگی وزارت بهداشت در نقاط مورد نیاز ازجمله بیمارستان‌های مختلف و حتی شهرستان‌ها استفاده می‌شود. به گفته رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، برنامه بعدی این سازمان مجهز کردن این سامانه و تبدیل آن به آزمایشگاه سیار برای تشخیص همه بیماری‌ها است.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.