پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کاهش مبتلایان به کرونا، بازتاب شکل گیری طرح فاصله گذاری اجتماعی است

  • 07 اردیبهشت 1399
  • 08:38
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 کاهش مبتلایان به کرونا، بازتاب شکل گیری طرح فاصله گذاری اجتماعی است
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به افت آمار مبتلایان به کووید ۱۹ گفت: خوشبختانه بازتاب شکل گیری طرح فاصله گذاری اجتماعی در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملا مشهود است.

به گزارش شامگاه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دکتر علیرضا زالی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ مورد جدید در بخش های عادی بیمارستانهای پایتخت بستری شده اند، اظهار کرد: مواردی که به عنوان مورد جدید در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای تهران بستری شدند نیز بالغ بر ۸۶ مورد بوده است.

وی با بیان این که ۳۵۲ بیمار بهبود یافته از بیمارستانهای این کلان شهر مرخص شده اند، افزود: بیمارانی که در بخش های عادی بستری هستند منفی ۵ درصد کاهش را تجربه کرده اند که این عدد در مقایسه با تخت های بستری ویژه نسبت به روزهای گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

زالی گفت: بیمارانی که دربخش های ویژه بستری می‌شوند، بیماران بدحالی هستند که میزان ترخیص این بیماران از سایر مبتلایان باروند کندتری پیش می رود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا یکی از اصلی ترین دلایل افت آمار مبتلایان به کووید ۱۹و در ادامه میزان بیماران بستری  را مربوط به مداخلات اصلی دولت و سیستم بهداشت و درمان کشور در دو هفته فروردین ماه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازتاب شکل گیری طرح  فاصله گذاری اجتماعی امروز در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملا مشهود است.

وی با بیان این که از زمانی که فرد به کرونا مبتلا می شود این بیماری حدود ۱۴ روز دوران نهفتگی دارد اظهارکرد: پس از گذشت پنج روز از شروع علائم بالینی بیماری به بالاترین سطح خود می‌رسد که فرد مبتلا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و یا احیانا در بیمارستان بستری خواهد شد.

زالی تصریح کرد: اگر چنانچه امروز بخواهیم ترددها و میزان چگالی حضور مردم در مجموعه شهروندی را مورد ارزیابی قرار دهیم، طبیعی است با بررسی آمار  یکروزه تحلیل این مهم واقعی و مستند نیست و نیازمند بازه زمانی بیشتری است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: به طور کلی نتایج مداخلات امروز و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ نیازمند فرصت دو هفته‌ای است تا بتوانیم آمار درستی از کاهش و یا افزایش مبتلایان به کرونا را ارائه دهیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.