جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا درآمد بیمارستان‌ها را به یک سوم کاهش داده است

کرونا درآمد بیمارستان‌ها را به یک سوم کاهش داده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع کرونا سبب شد تا درآمد بیمارستان‌های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به یک‌سوم کاهش یابد که ضروری است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ هادی قوامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا،  تمام فعالیت بیمارستانی کشور، بر روی مدیریت کرونا متمرکز شده است و همین امر درآمد مراکز درمانی و متاثر از آن دانشگاه های علوم پزشکی را به شدت کاهش داده است.

نماینده شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت رهبر انقلاب، با تخصیص یک میلیارد یورو اعتبار صندوق توسعه ملی، به مبارزه با کرونا،  افزود: منابع صندوق توسعه ملی، برای ۲، سه منظور اختصاص یافته که بخش عمده آن صرف مقابله با کرونا خواهد شد.

قوامی خاطرنشان کرد: بخشی از این منابع هم برای هزینه کرد در تولید داخل است و قرار است برخی تجهیزات بهداشتی و درمان در داخل تولید شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان هم باید برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهد.

وی افزود: شیوع بیماری آنفلوانزا و کرونا، در پاییز و زمستان امسال نیز محتمل است از این رو ممکن است شرایط سخت بیماری بروز پیدا کند و باید پیش بینی های لازم انجام شود.  

پیش از این معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم مقابله با بیماری کرونا در بیمارستان ها را بسیار پرهزینه خوانده و گفته بود که بیمه ها برای هر بیمار در روز، یک میلیون و ۸۳۰ هزار ریال پرداخت می کنند و هم اکنون برای یک بیمار بستری شده در روز از جیب دولت و ملت هفت میلیون ریال صرف تامین لوازم حفاظتی می شود.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که این بیماری جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است.  

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.