جمعه، 10 فروردین 1403

ظرفیت روزانه تست کرونا در کشور به بیش از ۱۵ هزار مورد رسید

ظرفیت روزانه تست کرونا در کشور به بیش از ۱۵ هزار مورد رسید
رئیس بیماری‌های نوپدید و بازپدید و روابط عمومی انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود ۵۰۰ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به بیش از روزانه ۱۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از خبرگزاری ایرنا، احسان مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش این خبرگزاری با اشاره به اینکه پتاسیل دو تا سه برابر شدن این ظرفیت را در کشور داریم، افزود: با ایجاد شبکه آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا در کشور، موفق شدیم از تهدید این بیماری، یک فرصت بسازیم.

وی با اشاره به اینکه روزهای اولی که گزارش موارد بیماری را در کشور داشتیم، چهار آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فراهم شده بود، گفت: الان با سعی، مجاهدت و همراهی همه مجموعه وزارت بهداشت به طور خاص مجموعه آزمایشگاهی کشور و همراهی همکاران و متخصصان انستیتو پاستور ایران تعداد آزمایشگاه های تشخیصی در کشور به بیش از ۱۲۵ مورد اعم از دولتی و خصوصی رسیده است.

رئیس بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: این شبکه آزمایشگاهی در آینده علاوه بر انجام تست کرونا برای سایر بیماری ها هم می تواند نقش آفرینی مشابهی داشته باشد.

مصطفوی بیان کرد: در روزهای اول پیدایش این بیماری در کشور محدودیت آزمایش داشتیم، به همین دلیل تمرکز ما بر تشخیص بیماران در بیمارستان ها بود، اما خوشبختانه با توسعه شبکه آزمایشگاهی کشور، در حال شناسایی بیماران سرپایی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با توسعه شبکه آزمایشگاهی در کشور شرایطی فراهم شده را که اطرافیان بیمار که با این فرد در تماس نزدیک بوده اند هم مورد آزمایش کرونا قرار گیرند.  

مصطفوی افزود: انستیتو پاستور ایران امسال جشن صد سالگی خود را می گیرد و شکل گیری این مجموعه در ۱۰۰ سال پیش متعاقب پاندمی آنفلوآنزا، اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در طول این سال ها در کنترل بیماری های متعدد طاعون، آبله و سل نقش مهمی را ایفا کرده و امروزه هم انستیتو پاستور ایران به عنوان مسئول کارگروه تشخیص کرونا در کشور نقش آفرینی می کند.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.