پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بدون انجام تست سرولوژیکی نمی‌توان درباره کنترل کرونا اطلاعات دقیقی داد

  • 30 فروردین 1399
  • 10:33
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
بدون انجام تست سرولوژیکی نمی‌توان درباره کنترل کرونا اطلاعات دقیقی داد

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه مردم نباید تا پیدا شدن واکسن یا درمان قطعی برای کرونا شرایط را عادی بدانند تاکیدکرد که تا وقتی کیت تشخیص سرولوژی به‌درستی نباشد نمی‌توان پیرامون میزان شیوع این بیماری اطلاعات دقیقی داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ منوچهر جمالی سوسفی، در مورد احتمال ایجاد چالش جدید در فصل پاییز به دلیل همزمانی شیوع آنفولانزا و کرونا، گفت: نحوه انتشار ویروس کرونا به گونه‌ای نیست که بتوان پیش‌بینی دقیقی از رفتار آن داشت، ضمن اینکه درمان یا واکسن قطعی هم در دنیا برای این بیماری وجود ندارد و تنها سعی شده است که بتوانیم آن را به خوبی کنترل کنیم.

رمز موفقیت مسئولان حوزه سلامت گیلان برای کنترل بیماری کرونا

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، ادامه داد: در یک مقطع زمانی میزان شیوع و تعداد مبتلایان به کرونا شرایط را برای کادر درمانی بیمارستان‌های این استان سخت کرده بود و مسئولان سلامت و تیم پزشکی زحمات زیادی برای کنترل این وضعیت کشیدند و حتی تعدادی از آنها شهید خدمت شدند، اما در شرایط کنونی میزان مرگ و میر و مراجعه به مراکز درمانی ناشی از ابتلا به کرونا به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به همکاری در خور تحسین مردم با مسئولان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا، تصریح کرد: با وجود تعداد بهبودیافتگان و افرادی که در پی این بیماری جان خود را از دست داده و یا تازه به آن مبتلا شدند هنوز تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا نشده‌اند، اما در شرایط اپیدمی یک بیماری مدیریت زمان و افزایش اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از گسترش آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ورود بی‌محابا مردم به تجمعات زمینه گسترش دامنه شیوع کرونا را فراهم می‌کند

جمالی سوسفی اظهار کرد: اگر قرار باشد فاصله‌گذاری هوشمند به درستی انجام نشود و مردم بی‌محابا وارد تجمعات شوند، تعداد زیادی از افراد را در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد که در این صورت تعداد مراجعات به مراکز درمانی افزایش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: تا زمانی که کیت تشخیص سرولوژی به میزان کافی نباشد تا بتوان حرف مطمئن‌تری زد، آن هم در شرایطی که کنترل دقیقی وجود ندارد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در خانه بمانند و دورکاری کنند تا دچار مشکلات بیشتری نشویم در غیر این صورت همچنان نگرانی وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ممانعت از بروز این مشکل تنها در صورتی امکانپذیر است که شرایط را عادی ندانیم و پیوسته مردم را به انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنیم./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.