شنبه، 1 اردیبهشت 1403

عملکرد مثبت وزارت بهداشت و حاکمیت در مقابله با کرونا/ وقت کار عملی و میدانی است نه مچ گیری و انتقاد

  • 23 فروردین 1399
  • 09:15
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 عملکرد مثبت وزارت بهداشت و حاکمیت در مقابله با کرونا/ وقت کار عملی و میدانی است نه مچ گیری و انتقاد
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عملکرد وزارت بهداشت و حاکمیت را در مدیریت و کنترل کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نشانه موفقیت تیم و کادر درمانی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از خانه ملت؛ محمد حسین قربانی عملکرد وزارت بهداشت و حاکمیت را در مدیریت و کنترل  کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نشانه موفقیت تیم و کادر درمانی است.

وی با اشاره به این که باید شرایط استان تهران را در مهار کرونا متفاوت دید؛ افزود: از تجربیات همه کشورهای درگیر و داشته های خودمان از جمله نیروهای متخصص و دانشمندان داخلی، ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت برای درمان کرونا استفاده کردیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه عملکرد نهادهای زیربط برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا به عنوان یک بحران بین المللی بالغ بر 200 کشور دنیا را درگیر کرده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت جوامع، برای بسیاری از کشورها در حوزه امنیت نیز خطرساز  و بحران آفرین بوده است.

وی ادامه داد: معتقدم بسیاری از کشورها در زمینه آمار و ارقام خیلی شفاف عمل نکردند اما باید پذیرفت همه کشورها می توانند در ارائه آمار برای خود سیاست و حریمی داشته باشند؛ همه می دانیم که اولین کشوری که آمار خود در خصوص کرونا را اعلام کرد چین بود و اولین بار هم آن پزشک چینی دنیا را از آمدن یک ویروس جدید آگاه کرد اما اکنون وقت اینکه بخواهیم دیگران را بازخواست کنیم نیست و بعد از بحران می توان به طور دقیق و کارشناسی به این گونه موضوعات پرداخت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، گفت: دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در جایی گفت که اکنون وقت مچ گیری و انتقاد و زیر سؤال بردن نیست بلکه وقت کار عملیاتی و میدانی است بنابرابن وظیفه اصلی همه ی کشورهای دنیا و  علمای حوزه تحقیق و پژوهش این است که به کار درمان و پیشگیری کرونا بپردازند و تمامی تلاش خود را برای تولید یک داروی مؤثر برای درمان این بیماری معطوف کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در این مدت از تجربیات همه کشورهایی که درگیر بیماری بودند از جمله چین و همچنین از داشته های خودمان مانند نیروهای متخصص و دانشمندان داخلی، ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت که در طی سال های گذشته انجام شده، برای درمان کرونا استفاده کردیم.


قربانی با تاکید بر اینکه برای مدیریت و درمان کرونا، پروتکل درمانی خود را براساس کشور خاصی تنظیم نکرده و الگوبرداری صرف از هیچ کشوری نداشته ایم، یادآور شد: بسیاری از کشورها و مجامع بین المللی زبان به تقدیر و تشکر از عملکرد ایران گشودند و در تمام تریبون ها اعلام کردند که ایران برای مبارزه با کرونا خوب عمل کرده و حتی شاید بتوان گفت آن ها از ما الگو برداشته اند.

 نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل مهار نسبی کرونا در دو استان بحرانی، گفت: در دو استان (قم و گیلان) تا 15 اسفند پیک بحران بود و بعد از شیوع غربالگری و بیماری یابی، باعث کاهش ورودی بیماران به بیمارستان ها شد البته درست است که آمار ما بالا رفت اما این رمز موفقیت ما بود که ما بیماران در منزل را هم پیدا کردیم و پروتکل درمانی را برایشان اجرا و درمانشان کردیم.

وی افزود: در این مدت به عنوان نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده تام الاختیار وزیر در استان گیلان حضور داشتم و از حدود 5 هزار تخت بیمارستانی ما در استان گیلان  در بخش خصوصی و دولتی بالغ بر 80 درصد تخت ها توسط بیماران کرونایی اشغال شده بود، که امروز تخت های اشغالی ما به کمتر از 400 تخت رسیده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید شرایط استان تهران را در مهار کرونا متفاوت دید، گفت: جغرافیا، بافت جمعیتی و عدم تناسب زیرساخت ها با جمعیت تهران، تردد های بالای خارج از استانی، نوع تجارت و نوع بازار و صنعتی که در تهران حاکم است باعث می شود که تهران را متفاوت ببینیم.

قربانی ادامه داد: معتقدم برای استان تهران باید فشار مضاعف و متفاوتی برای مهار کرونا وارد کنیم و مردم هم باید کمک کنند و اگر این ملاحظات انجام نشود تهران می تواند کشور را به عنوان یک منحنی بحران دیگر درگیر کند./

پایان پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.