پنجشنبه، 9 فروردین 1403

گروه های خونی منفی جهت اهدای خون اقدام کنند

  • 20 فروردین 1399
  • 10:15
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 گروه های خونی منفی جهت اهدای خون اقدام کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد: در حال حاضر اولویت ما اهدای خون افراد دارای گروه‌های خونی منفی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر بشیر حاجی بیگی از آغاز طرح جهادی اهدای خون بسیجیان خبر داد و گفت: با دستور رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور، طرح جهادی اهدای خون بسیجیان با شعار "اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون" از دیروز از سوی سازمان بسیج زنان کشور از دوشنبه ۱۸ فروردین ماه در مراکز انتقال خون سراسر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی درباره وضعیت ذخایر خونی در کشور، افزود: فعلا ذخایر خون و فرآورده‌های آن در کشور در حد قابل قبولی است و میزان مراجعات مردم برای اهدای خون خوب شده است و نیاز فوری نداریم.

حاجی‌بیگی تاکید کرد: البته اولویت ما اهدای خون افرادی است که دارای گروه خونی منفی و به ویژه O منفی است. باید توجه کرد که ۱۰ درصد اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه‌های خونی منفی هستند که از این میزان سه تا چهار درصدش هم O منفی هستند. بنابراین اولویت ما اهدای خون افرادی است که دارای گروه خونی منفی به ویژه O منفی که به عنوان دهنده عمومی شناخته می‌شود، هستند.
اهدای خون بیش از ۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آمار اهدای خون در سال گذشته نیز گفت: در سال ۱۳۹۸، نزدیک به سه میلیون و ۵۲۵ هزار واحد خون و فرآوره‌های آن شامل گلوبول قرمز فشرده‌شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است. همچنین میزان مراجعه اهداکنندگان به مراکز اهدای خون در سال گذشته دو میلیون و ۵۵۲ هزار مراجعه‌کننده بوده است که از این تعداد دو میلیون ۴۰۶ هزار واحد خون اهدا شده است.

انتهاهای پیام  

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.