پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کرونا نظامیان ناوهواپیمابر آمریکا را آلوده کرد

  • 06 فروردین 1399
  • 09:49
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
کرونا نظامیان ناوهواپیمابر آمریکا را آلوده کرد

شیوع ویروس کرونا در جهان، اکنون نظامیان ناو هواپیمابر آمریکایی که در آسیای شرقی به سر می‌برد را آلوده کرد.


 

شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: آزمایش سه نفر از پرسنل ناو هواپیمابر «یو. اس. اس روزولت» به ویروس کرونا مثبت اعلام شده و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار گرفتند.

«توماس مادلی» (Thomas Modly) معاون ناوهواپیمابر دراین باره گفت: آلوده شدن  سه نفر از کادر این ناو به ویروس «کووید-۱۹» مشخص شده و هم اکنون در بخش پزشکی یو. اس. اس روزولت تحت مراقبت قرار گرفتند، این نخستین گزارش از ابتلا به کرونا در میان نظامیان یک ناو است.

بنابراین گزارش درحالی ابتلا سه نفر از کادر ناو هواپیمابر تئودور روزولت به ویروس کرونا تایید می شود که این ناو ۵ هزار نیرو و پرسنل دارد.

این مسئول ناو هواپیما بر تئودور روزولت همچنین افزود: اکنون سرگرم شناسایی دیگر افرادی که با این سه تن در ارتباط بودند هستیم.

سی ان ان گزارش داد: این ناو ۱۵ روز پیش در ویتنام پهلو گرفته بود و مقامات این ناو مشخص نکردند که آیا ملوانان مبتلا به این ویروس زمانی که در ویتنام به سر بردند به آن  آلوده شدند، این در حالی است که تاکنون چندین سورتی پرواز نیز روی این ناو هواپیمابر به عمل آمده  و می تواند آن را به دیگر نقاط منتقل کرده باشد.

این شبکه خبری افزود: درحالی که مقامات پنتاگون نسبت به ادامه شیوع این ویروس تا تابستان هشدار می دهند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدگاه متفاوتی نسبت به مقام های ارشد نظامی پنتاگون دارد.

دونالد ترامپ شامگاه سه شنبه ۵ فروردین ماه با طرح قرنطینه و منع آمد و شد در آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مخالفت کرد.

ترامپ  با ارائه دلایل خود گفت که یک کشور می‌تواند در صورت تعطیلی با ویرانی روبرو شود.

رییس جمهوری آمریکا افزود: شما باید تصمیم بگیرید، ما سالانه هزاران هزار نفر را در بیماری آنفلوانزا از دست می‌دهیم، اما ما کشور را تعطیل نمی‌کنیم.

ترامپ با استناد به آمار بالای مرگ و میر در آمریکا براثر تصادفات رانندگی و بیماری آنفلوانزا تاکید کرد که این آمارها موجب تعطیلی کشور نمی‌شود.

ترامپ تاکید کرد که من دوست دارم آمریکا را تا  ۱۵ آوریل (۲۴ فروردین) باز نگهدارم.

هشدار نسبت به مرگ و میر ۷.۵ میلیون آمریکایی

درحالی دونالد ترامپ به بازنگاه داشتن مراکز کسب و کار در آمریکا تاکید دارد که کارشناسان نسبت به عدم قرنطینه نکردن افراد در آمریکا هشدار می دهند.

دکتر «امیلی پورتر»   (Emily Porter) پزشک بخش فوریت های درمانی در آمریکا با محاسبه ای از داده های مرکز کنترل و پیشگیری درمانی آمریکا موسوم به CDC  نشان داد که از جمعیت ۳۳۱ میلیون نفری آمریکا، تحت شرایط  کنونی ۱۵۰ میلیون آمریکایی به این ویروس آلوده خواهند شد که در نهایت حدود ۷.۵ میلیون نفر به مراقبت های ویژه تنفسی نیازمند خواهند داشت.

این پزشک آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: برای درمان این شمار از افراد بیمار در خوش بینانه ترین وضعیت فقط ۱۵۰ هزار دستگاه تنفسی «ونتیلاتور» (ventilator) می تواند در سراسر آمریکا موجود باشد، و این بدان معناست که از هر ۵۰ نفر مبتلای حاد، تنها یک نفر به آن دستگاه دسترسی دارد و ۴۹ نفر دیگر جان خود را از دست خواهند داد.

هم اکنون در  آمریکا ۵۴هزار و ۸۶۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۷۸۲نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.