جمعه، 10 فروردین 1403

مسافران مشهد - بوشهر و بالعکس تعهد قرنطینه خانگی امضا کردند

  • 06 فروردین 1399
  • 09:38
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
مسافران مشهد - بوشهر و بالعکس تعهد قرنطینه خانگی امضا کردند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مسافران مشهد - بوشهر و بالعکس براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های موجود باید قرنطینه خانگی شوند که در این ارتباط همه آنان این تعهد را امضا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ؛ حسن فخرایی سه‌شنبه شب در باره ویدئوهای و مطالبی که از اعتراض مسافران مشهد در فرودگاه بوشهر در فضای مجازی منتشر شده‌است، در گفت‌وگو  با ایرنا افزود: هدف از انجام تب سنجی در مبادی ورودی و فرودگاه این است افرادی که دارای تب بالا و یا مشکلات دیگری باشند شناسایی و برای انجام اقدام‌های بعدی به بیمارستان منتقل شوند.

وی تاکید کرد: ناراحتی این مسافران به دلیل معطل شدن در فرودگاه برای انجام تست‌ها بود اما با وجود برخی ناراحتی‌ها نیروهای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر همه مسافران مشهد - بوشهر - مشهد را کنترل و تب سنجی کردند و از آنها تعهد التزام به قرنطینه خانگی گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی از جمله استان‌های با وضعیت قرمز در زمینه شیوع ویروس کرونا کشور است حساسیت نسبت به آن  زیاد است و تلاش می‌شود یک نفر ناقل هم در بین مسافران نباشد تا زحمت و کنترل نیروهای بهداشتی در این بخش به هدر نرود.

 وی بیان کرد: در زمینه ناراحتی برخی مسافران و اعتراض آنها به ماموران مرکز بهداشت نیز  از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: تاکنون برای ممنوعیت یا محدودیت پروازها بخشنامه‌ای صادر نشده‌است ولی در کل کشور و بویژه بوشهر به دلیل خودداری مردم از مسافرت‌های غیر ضروری آمار تعداد پرواز و مسافران به شدت کاهش داشته‌است.

رضا معمار افزود: همچنین در همه پروازها مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه‌های کشور به صورت هماهنگ از سوی کارکنان مرکز بهداشت تست و در صورت مشکوک بودن به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

وی اظهار کرد: تا این لحظه هیچ بخشنامه یا دستورالعملی برای قرنطینه مسافران از سوی مراجع ذیربط صادر نشده‌است ولی در فرودگاه بوشهر مسافران ورودی مشهد ملزم به پر کردن فرم بهداشتی و ثبت دقیق مشخصات هستند و از همه آنها تعهدی گرفته می‌شود که قرنطینه خانگی شوند.

بتازگی ویدئوها و مطالبی در زمینه انجام پرواز در مسیر مشهد- بوشهر و بالعکس و ناراحتی مسافران از کنترل و تب سنجی انجام شده در فرودگاه بوشهر درفضای مجازی این استان منتشر شده‌است.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.