پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خواستار پایان تحریم‌های ظالمانه شد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خواستار پایان تحریم‌های ظالمانه شد
ریاست سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ‌هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی خواستار تلاش آن‌ها برای برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در مقطع حساس مبارزه با بیماری کرونا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی در نامه‌های جداگانه به آنتونیو گوترش و تدروس آدهانوم خواستار یافتن راه حل فوری و بشردوستانه در جهت برون رفت از تحریم ها شده و تاکید کردکه این وضعیت ایران را در تهیه ملزومات دارویی و ضروری با مشکل روبرو کرده است.

متن نامه‌های ریاست سازمان نظام پزشکی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در زیر آمده است:

جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

عالیجناب

خروج یک جانبه ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک و وضع دوباره تحریم‌ها از سوی این کشور، موجب شرایط بحرانی در حوزه سلامت شده و بیماران را بخصوص در شرایطی که مواجه با بیماری کووید – 19 هستند، متاثر ساخته است. تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین المللی و نقل و انتقال مالی و ارزی، بر قابلیت ما برای دسترسی به امکانات و نیازهای بهداشتی و درمانی، دارو و لوازم پزشکی تاثیر گذاشته است، ملزوماتی که خصوصا اکنون برای درمان بیماری کووید 19 ضروری است.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جزو اساسی حقوق بشر است. تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبرو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با کلیه اصول اخلاقی است.

بدین منظور می خواهم تا توجه آن مقام محترم را به مشکلات جدی پیش رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم ها حادث شده است، جلب نماییم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشردوستانه در جهت برون رفت از این وضعیت تاکید نمایم تا از فاجعه انسانی جلوگیری شود.

توجه ویژه شما به این امر مهم را ارج می نهم

با تقدیم شایسته ترین احترام ها

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران

 

 

جناب آقای دکتر تدروس آدهانوم

مدیر کل محترم سازمان بهداشت جهانی

با تقدیم سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید بیماری کووید 19 و کشورهای زیادی را در خارج از چین تحت تاثیر قرار داده است.

به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران که مدافع حقوق بیماران است، می‌خواهم توجه شما را به اثرات زیان بار تحریم‌های وضع شده بر سلامت مردم ایران جلب نمایم. تحریم‌هایی که در پی خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 می 2018 اعمال شده است.

محدودیت‌های فعلی در امور بانکی و حمل و نقل به طور قابل توجهی واردات داروها و کالاهای ضروری را متاثر ساخته و منجر به بحران در حوزه سلامت مردم ایران گردیده است.

دسترسی به فرآورده‌های دارویی و پزشکی ضروری، حق اساسی مردم است و هر گونه تحریمی که این حق را هدف قرار دهد، در تضاد با مفاد اعلامیه رسمی حقوق بشر و اصول اخلاقی پذیرفته شده است.

لذا خواهشمند است برای نجات جان مردم و جلوگیری از فاجعه انسانی به ویژه در زمان پاندمی(همه گیری) ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی کلیه تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

اینجانب منتظر دریافت پاسخ آن مقام محترم در اولین فرصت ممکن هستم.

توجه ویژه شما به این امر موجب مزید امتنان خواهد بود.

با تقدیم شایسته ترین احترام‌ها

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.