پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توضیح درباره داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده

  • 04 فروردین 1399
  • 09:27
  • سلامت
  • 1 دیدگاه
  • Article Rating
توضیح درباره داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده
زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دوهفته ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایرنا، سازمان غذا و دارو در اطلاعیه در خصوص خبر درج شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نسبت به تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده توضیح داد.

به گزارش روز یک شنبه روابط عمومی سازمان غذا و دارو، نظر به درج خبری درمورد  ورود داروی ترکیبی ایرانی کرونا به بازار، به اطلاع می‌رساند: بدون شک با همت دانشمندان و محققان داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر شاهد بومی سازی تولیدات داروئی در داخل کشور بوده و با تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران کشور و نزدیک شدن به مرزهای خودکفائی توطئه کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم بیماران هموطن خود را ناکام گذاشته ایم که از آن جمله می‌توان به فناوری صددرصد ایرانی در زمینه تولید رادیوداروها، نانوداروها ، داروهای بیوتکنولژی ، سل تراپی و.... اشاره نمود که به اذعان محققین و تولیدکنندگان بی طرف کمتر کشوری در جهان همچون ایران  می توان نام برد که همزمان در همه این زمینه ها شاهد جهش ورشد قابل توجهی باشد. 

موضوع مطرح شده درخصوص تاخیر در واردات مواد اولیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی کرونا بدلیل تحریم های ظالمانه داروئی علیه ملت ایران بود که در توضیحات آمده است، مشکل مواد اولیه این شرکت داخلی حل شده و مواد اولیه تولید این دارو که از  مدت ها قبل در کشور صورت می گرفته، تامین شده است. 

همچنین درمورد  زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دوهفته ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.

بنابراین خاطرنشان می‌گردد اطلاع رسانی صرفا درمورد واردات ماده اولیه داروی بیماران مبتلا به کرونا بوده که در گذشته نیز در کشور صورت می‌گرفته و در دنیا نیزتوسط کشورهای معدودی  تولید و مصرف می‌گردد.

بنابراین در شرایط حساس کنونی که دنیا و به تبع آن کشور ما با بحران کرونا مواجه است، انتظار می‌رود رسانه های منصف ومتعهد  با دقت و حساسیت بیشتری در رسالت مقدس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ایفای نقش کنند. گرچه افتخارات جوانان ایرانی در زمینه داروسازی فراتر از آن است که با این قبیل جوسازی ها وشایعه پراکنی ها بتوانند ارزش کار آنها را تضییع نمایند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه (سوم فروردین) درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷ هزار و ۹۱۳ نفر در کشور بهبود یافته‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها اظهار کرد: تهران ۲۴۹ نفر، قم ۱۷ نفر، گیلان ۳۸ نفر، اصفهان ۸۷ نفر، البرز ۶۰ نفر، مازندران ۳۶ نفر، مرکزی ۳۶ نفر، قزوین ۲۹ نفر، گلستان ۱۰ نفر، خراسان رضوی ۴۲ نفر، فارس ۲۶ نفر، لرستان ۳۳ نفر، آذربایجان شرقی ۵۷ نفر، خوزستان ۲۲ نفر، یزد ۸۴ نفر، زنجان ۲۸ نفر، کردستان ۱۶ نفر، اردبیل ۱۹ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۸ نفر، همدان ۱۹ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۵ نفر، هرمزگان ۲ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲ نفر، ایلام ۱۷ نفر، آذربایجان غربی ۲۸ نفر، خراسان شمالی ۲۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. استان‌هایی که نام آنها در لیست وجود ندارد، در فاصله ظهر روز گذشته تا امروز، مورد جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ در آنها شناسایی و گزارش نشده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

نادر چهارشنبه, 06 فروردین,1399 04:30
باسلام وتشکر از ملت صبور ایران وهمه کادردرمانی که درتمام ایران وحتی دنیا که درخط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند وبه نظر این حقیر با ورود یا با پیدا کردن واکسن این ویروس از همه واجبتر باید همه اعزای کادردرمانی که درخط اول کمک رسانی هستند تجویز بشه تا بتوانند درکمال ارامش به مریضهای خود برسند سپاسگذاریم از خدمات این عزیزان زحمتکش باتشکرنادرزمانی