جمعه، 10 فروردین 1403

بیش از ۳۵ میلیون نفر برای شناسایی مبتلایان کرونا غربالگری شده‌اند

  • 04 فروردین 1399
  • 09:24
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
بیش از ۳۵ میلیون نفر برای شناسایی مبتلایان کرونا غربالگری شده‌اند
تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایرنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در عرض ۷ روز از اجرای طرح غربالگری و مقابله با کرونا، ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند که از این تعداد، هفت میلیون نفر از طریق سایت و ۲۸ میلیون نفر نیز با تماس تلفنی ارزیابی شده‌اند.

علیرضا رییسی غروب یکشنبه درباره آخرین وضع طرح غربالگری و مقابله با کرونا بیان کرد: امروز که روز تعطیل بوده، ۶۰ هزار نفر از همکاران بهداشتی در سامانه‌ها حاضر بوده و ثبت و پیگیری را انجام داده‌اند. همچنین تاکنون بیش از ۱۹ هزار تیم داوطلب بسیج نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بهورزان و مراقبان سلامت با بیش از ۵۷۰ هزار نفر تماس گرفته و به آنها مشاوره ارائه کرده‌اند. تاکنون به ۵۵ هزار نفر توصیه شده که به مراقبت در منزل نیاز دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استانداران با همکاری رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج در روزهای گذشته، سازماندهی تیم‌های داوطلب را انجام داده‌اند. این تیم‌ها زیر نظر مراکز جامع سلامت فعالیت می‌کنند. انتظار ما این بود که با توجه به داشتن ۶ هزار مرکز جامع سلامت، هر کدام از این مراکز، سه پایگاه را زیر نظر داشته باشد و به عدد ۱۸ هزار مرکز برسیم. در زمان حاضر ۱۹ هزار و ۱۳۰ تیم تشکیل شده است.

رییسی بیان کرد: بزودی گزارش کار تیم‌های داوطلب را در حوزه‌های مختلف شامل گندزدایی محیط، نظارت بر اماکن عمومی را ارائه می‌کنیم.

تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.