ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

دانشجویان پزشکی ایتالیا به کادر مبارزه با کرونا ملحق می‌شوند

دانشجویان پزشکی ایتالیا به کادر مبارزه با کرونا ملحق می‌شوند
 وزیر تحصیلات عالی ایتالیا اعلام کرد با توجه به کمبود در کادر درمان برای مقابله با بیماری کرونا، ۱۰هزار نفر از دانشجویان سال آخر پزشکی بدون شرکت در امتحانات اجباری نهایی، به عرصه فعالیت‌های پزشکی و درمانی ملحق می‌شوند.

 

به گزارش روز چهارشنبه یورونیوز، ایتالیا اعلام کرده که برای شتاب بخشیدن به مدیریت بحران کنونی و با توجه به کمبودهای احساس شده در زمینه مراقبت‌ پزشکی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا این دانشجویان زودتر از موعد مقرر در مراکز درمانی به کار خواهد گرفت.

بر اساس تصمیم دولت ایتالیا، امتحان‌های نهایی این دانشجویان لغو و زمینه همکاری آنها با بخش‌های مختلف درمانی و خدمات پزشکی به صورت قانونی فراهم می‌شود.

شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در شمال ایتالیا که کانون اصلی بیماری کووید۱۹ در این کشور قلمداد می‌شود برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این منطقه را مستاصل کرده و تا حد متوقف شدن ارائه خدمات پیش برده است.

بخش های درمانی و بیمارستان‌ها در دیگر مناطق این کشور نیز با کمبود شدید تجهیزات و کادر پزشکی مواجه هستند. این در حالی است که شمار پرسنل درمانی مبتلا به ویروس کرونا در سراسر ایتالیا نیز رو به افزایش می‌رود.

بر اساس آمار جهانی، تا به این لحظه از زمان شروع اپیدمی کرونا ، ۳۱هزار و ۵۰۶ نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این میان، آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات ایتالیایی که روز سه شنبه منتشر شد، حکایت از جان باختن بیش از دو هزار و 500 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دارد.

قرنطینه عمومی در بلژیک تا پنجم آوریل

دولت بلژیک هم از شهروندان این کشور خواست برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا پنجم آوریل/ ۱۷فروردین ۹۹ خود را قرنطینه کنند و تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

این درخواست در قالب دستورالعملی از سوی دولت بلژیک مطرح شده و از ظهر امروز - چهارشنبه - به وقت محلی قابل اجرا خواهد بود.

«سوفی ویلمز» نخست وزیر بلژیک سه‌شنبه شب در جریان یک کنفرانس خبری با اعلام اجرایی شدن این دستورالعمل تصریح کرد که تردد در شهر تنها برای مراجعه به پزشک، فعالیت محدود ورزشی و انجام خریدهای ضروری مجاز خواهد بود.

داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی از جمله مکان‌هایی هستند که شهروندان بلژیکی می‌توانند برای خریدهای ضروری به آنجا مراجعه کنند.

در بلژیک در بیست و چهار ساعت گذشته هیچ مورد مرگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ثبت نرسیده است.

در این کشور تاکنون ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. شمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ساعت گذشته با افزایش ۱۸۵ موردی به ۱۲۴۳ نفر رسیده است.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سارا جمعه, 01 فروردین,1399 14:29
کاش تو ایران ساز و کاری داشت مردم هم میتونستن کمک کنن