جمعه، 10 فروردین 1403

سیزدهمین جلسه ستاد کرونای نظام پزشکی تشکیل شد

سیزدهمین جلسه ستاد کرونای نظام پزشکی تشکیل شد

جلسه ستاد کرونای سازمان نظام پزشکی با حضور رئیس کل ، معاونان و مدیر کل روابط عمومی این سازمان تشکیل و مصوبات آن اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مرتبط با اپیدمی کرونا ، نخستین موضوعی که دردستور کار قرار گرفت ، نبود امکانات حفاظت شخصی برای پزشکان شاغل درمطب ها به عنوان خط اول مواجهه با بیماری کرونا بود که پیگیری های انجام شده از ارگان های مختلف مانند سازمان غذا و دارو، قرارگاه مرکزی ، وزارت دفاع ، شهرداری و ... و پیشرفت های حاصله گزارش شد و برای ادامه پیگیری ها برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.
همچنین با توجه به مجاهدتهای کادر درمان در این شرایط طاقت فرسا مصوب شد تا بر اساس پروتکل مشخص و تعریف شده ، رشادت های کادر درمان در قالب یک مستند تهیه و در اختیار مردم قرار داده شود تا به عنوان اثری ماندگار در تاریخ پزشکی ایران ثبت شود.
ازدیگر مصوبات این جلسه تمدید مهلت ثبت نام طرح ترافیک برای پزشکان است زیرا درخط اول مبارزه با کرونا قرار داشته یا خود نیز به این بیماری مبتلا شده اند.
گفتنی است در این جلسه همه اعضاء و بویژه ریاست کل سازمان درخصوص بخشنامه جدید معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر تغییر در پروتکل دارویی برای بیماران کرونایی تاکید داشتند که هر نوع تغییر درپروتکل های درمانی با تکیه بر منابع علمی و بین المللی معتبر بوده و از نظرات کارشناسی اساتید انجمن های علمی مربوطه نیز استفاده شود.
لازم به ذکر است در خصوص نامه ریاست کل سازمان نظام پزشکی به رئیس کل بانک  مرکزی مبنی بر تعویق انداختن اقساط جامعه پزشکی، پیگیری های لازم انجام و نتایج حاصله بزودی اطلاع رسانی خواهدشد.
یادآور می شود ستاد کرونای سازمان نظام پزشکی درایام تعطیلات سال نو به حرمت شهدای خدمت و نیز همراهی با کادر درمان و مردم بصورت مستمر به کار خود ادامه می دهد و متاسفانه دکتر جهانگیری معاون فنی ونظارت سازمان نظام پزشکی همچنان به دلیل کرونا بستری است.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.