جمعه، 31 فروردین 1403

توافق نظام پزشکی و شهرداری جهت خدمت رسانی در اپیدمی کرونا

توافق نظام پزشکی و شهرداری جهت خدمت رسانی در اپیدمی کرونا

در جلسه دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با دکترجوادی یگانه معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری بر ضرورت همکاری و هم افزایی بیشتر به منظور خدمت رسانی بهینه به کادر درمانی و مردم تاکید شد.

 

دکتر بابک پورقلیج مدیر کل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار این سازمان در مورد اهم موضوعات مورد بحث در این جلسه بیان کرد:شهرداری تمایل دارد در زمینه خدمات رسانی به کادر درمانی در اپیدمی کرونا همکاری های لازم را انجام دهد و نیازهای بیمارستان ها و مراکزی را که درگیر این طرح بوده و مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند در حد توان برطرف نماید.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نیازهای کادر درمان از جمله ملزومات ایمنی و حفاظتی و نیز سایر وسایلی که مصرف شخصی دارد برای خدمت رسانی بهینه به بیماران و نیز راحت تر بودن کادر درمانی برای طی نمودن این روزهای دشوار؛ به شهرداری اعلام شود.

وی با اشاره به این که تامین نیازهای کادر درمان سبب می شود تا آرامش بیشتری درعملکرد خود داشته باشند؛ ادامه داد: نمایندگان شهرداری از  پزشکان داوطلبی که در زمینه های عفونی ، زنان ، عمومی و غیره فعالیت می کنند؛ دعوت نمودندتا ساعاتی را در گرمخانه ها برای ویزیت و غربالگری افراد حضور داشته باشند زیرا حدود 4 هزار نفر در این گرمخانه ها ساکن بوده و نیازمندخدمات درمانی و بهداشتی در این شرایط حساس هستند.

پورقلیج تصریح کرد: از دیگر موضوعات مورد بحث؛ اشتراک محتوا در corona.ir بود تا از محتواهای تولید شده توسط شهرداری در زمینه کرونا نیز استفاده شده و با لوگوی مشترک بارگذاری شود و به این ترتیب همکاری و هم افزایی لازم انجام شود.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: دراین مورد ازتجربه نگاری پزشکانی که با دریافت دستورالعمل های لازم در بخش های مختلف شهرداری مشغول به کار هستند و نیز تجربه سایر افراد کادر درمانی در مراکز و بیمارستان های درگیر کرونا استفاده خواهدشد.

وی در خصوص شهدای خدمت در راه مبارزه با کرونا یادآور شد: شهرداری قصد دارد در محل سکونت شهدای خدمت نیز تابلوی یادبودی به مناسبت بزرگداشت ایثارگری آنان نصب کند و همچنین پایگاههای سلامت را در سراهای محله راه اندازی و از پزشکان داوطلب برای خدمت رسانی و آموزش به مردم استفاده کند؛که در این راستا برای اجرای طرح درخانه بمانیم و ارائه محتویات آموزشی از همفکری نظام پزشکی برای عرضه پیام های خود در سطح شهر استفاده خواهدکرد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.