جمعه، 10 فروردین 1403

مشارکت مردم در قطع زنجیره انتقال باید به حداکثر برسد

مشارکت مردم در قطع زنجیره انتقال باید به حداکثر برسد

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر سرعت بالای انتشار ویروس کرونا گفت: از مردم تقاضا داریم ضمن رعایت نکات بهداشتی ، مشارکت خود را جهت قطع زنجیره انتقال با نرفتن به مسافرت به حداکثر برسانند.

 

دکتر محسن مصلحی دبیر شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان ضمن عرض خداقوت به تمامی فعالان کادر درمانی در سراسر کشور که روزهای سخت و طاقت فرسایی را برای خدمت رسانی به بیماران طی می کنند ، بیان کرد: بزرگترین نقش آفرینان برای مهار و کنترل اپیدمی کرونا ، مردم هستند زیرا با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای درون شهری و برون شهری می توانند درمدت زمان کوتاهی به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

وی ضمن گلایه از رفتارهای برخی مردم به دلیل عدم توجه به هشدارها افزود: سهل انگاری و یا جدی نگرفتن این اپیدمی نه تنها سبب به مخاطره انداختن سلامت عموم مردم می شود؛ بلکه خدای ناکرده ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای اعضای خانواده خودشان درپی داشته باشد .

وی ادامه داد: همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در قبال سلامت آحاد جامعه مسئولیم و باید با مشارکت همگانی و موثر در کنترل و مدیریت این اپیدمی  سهیم باشیم.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که کادردرمانی کشور این روزها فشار کاری بالایی را به لحاظ جسمی و روحی متحمل شده اند؛ تصریح کرد: یکی از بهترین کارها در این شرایط بحرانی در خانه ماندن؛ رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه ها از جمله نرفتن به مسافرت و کاهش ترددهای غیر ضروری است و باید به این نکته توجه داشت که خانه امن ترین مکان برای پیشگیری و عدم انتقال ویروس به سایر افراد است.

مصلحی همچنین به ضرورت حمایت از برخی مشاغل مانند دستفروشان و کارگران روز مزد که حداقل امکانات بهداشتی را دارا بوده و برای در خانه ماندن با مشکلات معیشتی مواجه می شوند؛ تاکید کرد.

وی اظهار کرد : با توجه به تعطیلی یا کاهش بسیاری از فعالیت های اقتصادی من جمله همکاران شاغل در بخش خصوصی حوزه سلامت ؛ انتظار می رود که دولت و زیر مجموعه های آن نظیر ادارات داریی و بانک ها و سایر نهادها نسبت به اتخاد تدابیر و مساعدت های لازم اقدام نمایند.

  وی درپایان ضمن تاکید مجدد برای مشارکت حداکثری مردم جهت کنترل اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: بهتر است با در خانه ماندن؛استراحت و تغذیه مناسب؛ کاهش ترددهای غیرضروری به حداقل ممکن و بویژه نرفتن به مسافرت هماهنگی و همدلی لازم را با تلاشگران عرصه سلامت داشته باشیم و دولت نیز برای آن دسته از افرادی که تحت هیچ شرایطی هشدارها را جدی نگرفته و همچنان به مسافرت می روند جریمه های سنگین را در مبادی ورودی و خروجی شهرها در نظر بگیرد.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.