شنبه، 1 اردیبهشت 1403

لاریجانی:

حمایت ویژه از کادر درمانی/ فعالیت های پزشکان و پرستان مشمول خدمات ایثارگری است

حمایت ویژه از کادر درمانی/ فعالیت های پزشکان و پرستان مشمول خدمات ایثارگری است
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد : باید از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی حمایت ویژه‌ انجام و خدمات آنها مشمول خدمات ایثارگری قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ؛کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  با حضور رییس مجلس  و بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان وزیر و رئیس کل سازمان نظام پزشکی جلسه فوق العاده‌ای در باب بیماری کووید 19 برگزار کرد.

در این جلسه وزیر بهداشت و درمان  گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت و برنامه‌ های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را ارائه داد و با گلایه از عدم جدی گرفتن موضوع کرونا در کشور بر نیاز به همراهی بیشتر دستگاه اجرایی برای مقابله با این بیماری تاکید  کرد.

وی همچنین از تلاش‌های وافر کادر درمان و مدیران بهداشت و درمان کشور برای درمان بیماران و مقابله با این بیماری با وجود کمبودهای موجود صمیمانه  تشکر کرد.

وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش اعلام کرد امروز روز وفاق و همدلی است و  باید همه در کنار هم بوده و همه به هم کمک کنیم.


در این جلسه و در سخنان نمایندگان مجلس بر ارتقاء سطح فرماندهی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست جمهوری یا معاون اول وی برای هماهنگی و بهره مندی از تمام ظرفیت دستگاهی اجرایی تاکیدشد .

همچنین تامین دارو و تجهیزات درمانی و لوازم محافظتی برای کادر درمانی که در خط اول مقابله با بیماری  قرار دارند به عنوان اولویت انجام فعالیتها بیان شد.

 تاکید بر قرنطینه شهرها با شیوع بالای بیماری و عدم تردد در بین شهرها یکی از محورهای اصلی صحبت‌ها بود، همچنین بر ضرورت تامین مالی لازم برای وزارت بهداشت و درمان جهت تهیه اقلام دارویی و تجهیزات لازم برایی مقابله با این بیماری(هم ارزی و هم ریالی) تاکید صورت گرفت.

تاکید بر جذب کمک‌ سایر کشورها و افزایش فعالیت‌های دیپلماسی برای تامین تجهیزات و دارو از کشورهای دیگر را نیز بسیاری از نمایندگان مطرح کردند.
در پایان دکتر لاریجانی ریاست مجلس در سخنانی با اشاره به اینکه مسئله کرونا را باید خیلی جدی گرفت و دکتر نمکی هم اینگونه عمل کرده‌اند، تاکید نمود: اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا، اختیارات شورای امنیت ملی است و برای رفع کاستی‌ها؛ شورای پشتیبانی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست "رییس‌جمهور " تشکیل شده است و همه قوا و نیروهای مسلح و دستگاه‌های عمومی باید فعال شوند.

 لاریجانی اعلام آمادگی کرد که روسای سه قوه برای تامین نیازها تصمیم بگیرند و همچنین بیان داشت که مسافرت‌ها باید قطع  و جلوی سفر‌ها گرفته شود.

رئیس مجلس اعلام کرد باید از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی حمایت ویژه‌ شود و خدمات آنها مشمول خدمات ایثارگری قرار گیرد.

 

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.