پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ظفرقندی؛

جامعه پزشکی ایثارگرانه در خط مقدم به مردم خدمت رسانی می کند/ امیدوارم باکمترین آسیب از این بحران عبور کنیم

جامعه پزشکی ایثارگرانه در خط مقدم به مردم خدمت رسانی می کند/ امیدوارم باکمترین آسیب از این بحران عبور کنیم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمانی  سراسر کشور در تمامی سطوح گفت: جامعه پزشکی همواره در خط مقدم ارائه خدمت به مردم بوده و امیدوارم این بار نیز با همکاری هر چه بیشتر با کمترین آسیب از بحران ویروس کرونا عبور کنیم.

 

دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان ضمن عرض سلام و تقدیر و تشکر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری و تمام فعالان حوزه درمان که در این شرایط بحرانی به خدمت رسانی مشغولند؛ بیان کرد: امروز هم در صحنه دیگری از نیاز مردم کشور و در یک بحران دیگر به نام کرونا قرار گرفتیم و جامعه پزشکی و پرستاری نیز مانند سالهای جنگ و بحران های سیل و زلزله؛ سربازان مقدم عرصه سلامت هستند که ایثارگرانه و فداکارانه برای نجات جان مردم و آن چه که قسم خوردند در عرصه پزشکی همت می کنند و به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی  به تمام آنان در سراسر کشور خسته نباشید و خدا قوت می گویم.

وی در خصوص اهم کارهای انجام شده برای مهار کرونا در ایران گفت : کارهای ارزشمندی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در حال انجام است و قرارگاه هماهنگی بحران این بیماری  نیز در ستاد وزارت بهداشت به ریاست شخص وزیر تشکیل شده که  هماهنگی های لازم را در بخش دولتی و خصوصی انجام داده است.

وی افزود : مردم و همکاران جامعه پزشکی باید با این پدیده آشنا باشند تا بدانند چگونه پیشگیری کرده و آلوده نشوند و در صورت احتمال آلودگی مسیر درمان به چه صورت پیگیری شود.

ظفرقندی ادامه داد:سازمان نظام پزشکی از ابتدای بروز این بیماری در چین آموزش های لازم را در سایت و کانال های این سازمان منعکس کرد و در مقاطعی دومین مرجع آموزشی درسطح جهان به لحاظ رجوع مردم و جامعه پزشکی بودیم که امید است با استفاده از امکانات آموزشی پیشگیری های لازم انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص تمهیدات در نظرگرفته شده برای محافظت از کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی اظهار کرد: در خصوص امکانات و لوازم مربوط به پیشگیری قسمتی  به درون بخش بهداشت و درمان برمی گردد مانند تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده که وزارت بهداشت با همکاری وزارت صمت و سایر وزارتخانه های مربوطه باید این اقلام را فراهم و در اختیار مردم قرار دهد و داروخانه ها و بیمارستان ها نیزهمراهی مهم خود را با مردم انجام دهند و یکسری مسائل هم خارج از حوزه بهداشت و درمان است ،مانند کنترل مرزها و رفت و آمدهای غیرقانونی که از مرزها صورت می گیرد که ظاهرا شروع این بیماری از شهر قم نیز به همین طرق بوده است.

وی تاکید کرد:  باید با قاطعیت و جدیت و تدوین دستورالعمل ها ؛ اقدامات پیشگیرانه توسط قرارگاه مربوطه که هر روز در وزارت بهداشت جلساتی را دارند، اعلام شود و همه اقشار در بخشهای دولتی و عمومی ضمن پیگیری این دستورالعمل ها از آن تبعیت کنند تا با هماهنگی و انسجام جلوی پیشرفت این بیماری گرفته شود.

ظفرقندی تصریح کرد : از جمله مصوبات این قرارگاه تعیین بیمارستان های مشخص در سراسر کشور برای پذیرش بیمارانی است که  به هر دلیلی بر اساس علائم اولیه مشکوک به کرونا هستند .

وی اضافه کرد : این بیمارستان ها تجهیز شده و آموزش های لازم را در خصوص پذیرش بیمار مشکوک و یا مبتلا به کرونا دیده اند و پروتکل های مربوطه تدوین و ابلاغ شده است که بیماران بر چه اساسی نیاز به ارزیابی بیشتر دارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انتشار مطالب در خصوص کرونا باید منطبق با واقعیت باشد به طوری که باعث نگرانی نشود ؛ اذعان کرد: درفضای مجازی مطالب مختلفی منعکس می شود که منطبق با واقعیت نیست و با توجه به این که کرونا جنبه ملی و بین المللی دارد بنابر این اخبار مربوط به انتشار این ویروس در کشور هر روز توسط ستاد مربوطه در وزارت بهداشت آماده و ارائه می شود .

ظفرقندی در پایان ضمن اشاره مجدد به خدمات ارزشمندی که جامعه پزشکی و پرستاری و تمامی دست اندرکاران حوزه درمانی به بیماران در این شرایط بحرانی ارائه می دهند، یاد آور شد: باید دستورالعمل حفاظتی و پیشگیرانه پزشکان و پرستاران را داشته باشیم زیرا سرمایه های این کشور هستند و موظفیم از این سرمایه ها که با وجدان و همت و دلسوزی بالا به خدمات رسانی مشغولند ،حفاظت کنیم .

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.