پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جلوی بحرانی تر شدن شیوع کرونا در کشور گرفته شود/منفعت طلبی ایرلاین داخلی سبب ورود کرونا به ایران شد

جلوی بحرانی تر شدن شیوع کرونا در کشور گرفته شود/منفعت طلبی ایرلاین داخلی سبب ورود کرونا به ایران شد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از ایسنا؛ بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم اما متاسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست پرواز یکی از ایرلاین‌های ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر توسط ایرلاین ایرانی جابجا شدند. در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل انگاری بسیار واضح است.

وی معتقد است: منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید. با توجه به اینکه ابتلای به این ویروس در کشورهای همسایه گزارش نشده بنابراین این ویروس از طریق پروازها وارد کشور شده است و مشخص نیست چه زمانی ویروس به ایران آمده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه «تعداد تلفات کرونا در ایران بیش از کل جهان منهای چین است»، ابراز عقیده کرد: این موضوع اول جدی گرفته نشد و بعد هم سهل انگاری صورت گرفت و عدم مدیریت مرزهای هوایی و ورودی‌های کشور موجب شد تاوان آن گریبانگیر مردم و کشور شود.

پارسایی ادامه داد: وقتی در جهان در مورد کرونا وضع اضطراری اعلام شده چرا در ایران محدودیت‌هایی مثل چین اعمال نمی‌شود. چرا ما از تجربه چین استفاده نمی‌کنیم. چین شهر ووهان را با ۲۰ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کرد و به عنوان یک کشور توسعه یافته توانست در ۱۰ روز یک بیمارستان برای درمان این بیماری بسازد ولی ما این موضوع را رها کرده‌ایم. وقتی این موضوع در سطح کلان جدی گرفته نشده مردم هم آن را جدی نمی‌گیرند.

وی با طرح این سوال که چه تدابیری برای کنترل کرونا و قرنطینه کردن برخی شهرهای آلوده اتخاذ شده؟ افزود: جامعه پزشکی که همواره در قبال سلامت مردم احساس مسئولیت کردند امروز مسئولیتشان بیش از همیشه است. آنها می‌توانند در این زمینه اطلاع رسانی کنند و هشدار دهند. چرا که این موضوع با جان مردم سر و کار دارد. اگر هم کسانی هستند که می‌گویند موضوع آنطور که گفته می‌شود خطرناک نیست می‌توانند با خانواده‌هایشان در اماکن عمومی حضور پیدا کنند. ویروس کرونا در کشور بزرگی مثل چین با آن توانمندی‌ها هنوز کنترل نشده و ابتلای تعدادی از هموطنانمان به این ویروس از این جهت بسیار نگران کننده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید با آموزش صحیح به مردم جلوی بحرانی تر شدن این وضعیت گرفته شود. برخی با این توجیه که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در مردم می‌شود ممکن است به دنبال محدودیت اطلاع رسانی در این زمینه باشند ولی باید بدانیم که ساده انگاری و عدم اطلاع رسانی و مدیریت جدی و بسنده کردن به شعار در این زمینه کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پایان گفت: امیدواریم برای یکبار هم که شده با افرادی که سهل انگاری آنها موجب انتقال این ویروس به کشور و به خطر افتادن سلامتی مردم شده برخورد شود و آنها پاسخگوی خطای بزرگشان باشند.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.