شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دیدار 11 انجمن علمی دندانپزشکی با رئیس کل نظام پزشکی

دیدار 11 انجمن علمی دندانپزشکی با رئیس کل نظام پزشکی
نمایندگان 11 انجمن علمی دندانپزشکی ایران امروز 23 بهمن ماه در خصوص تفاهم نامه مالیاتی نظام پزشکی با رئیس کل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ در این دیدار علاوه بر دکتر ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی؛ دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نیز حضور داشت و در ابتدا نمایندگان انجمن های مختلف سوالات؛ نظرات و مطالبات خود را از سازمان نظام پزشکی مطرح نمودند.

از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان انجمن های علمی دندانپزشکی این بود که رشته دندانپزشکی به دلیل نوع کارش کمی متفاوت تر از سایر رشته هاست ؛ بنابر این هزینه تمام شده خدماتی که به بیمار ارائه می شود قابل مقایسه با سایر رشته ها نیست.

جامعه دندانپزشکی خواستار تعامل بیشتر سازمان نظام پزشکی با بدنه اعضای خود بوده و اصل تفاهم نامه مالیاتی را گام رو به جلو می داند.

دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز پس از شنیدن اظهارات هر یک از نمایندگان انجمن های علمی دندانپزشکی ضمن خیر مقدم به آنها بیان کرد: بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۸، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلف بودند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب چهارم اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند. طی این مدت بسیاری از اعضاء و از جمله مسئولین سازمان در مصاحبه ها و نوشتار مختلف نسبت به تبعیض مشهودی که نمایندگان مجلس بر اساس اطلاعات نادرست مرکز پژوهش‌های مجلس در قانون بودجه ۹۸ روا داشته بودند معترض شدند و نسبت به اعمال تبعیض و «اتهام فرار مالیاتی» اعتراض همه جانبه صورت گرفت. در ادامه با اضافه شدن ۱۵ صنف و ۵۰ شغل عملاً  موضوع این تبعیض منتفی گردید.

وی با اشاره به این که عقد تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی مبحث تازه ای نیست و سالیان گذشته نیز وجود داشته است، افزود: سازمان نظام پزشکی وظایف خود را در جهت اطلاع رسانی و توجیه همکاران انجام داده و استراتژی ما این بود که در ابتدا همکاران در مطب خود دستگاه کارتخوان داشته باشند و طبق قانونی که آبان ۹۸ ابلاغ شد نیز تمامی صنوف موظف شدند که این کار را انجام دهند و استثنایی هم در کار نبود.

 

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده در خصوص امضای تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی گفت: دادستان سازمان امور مالیاتی مکاتباتی را با نظام پزشکی ها انجام داد و خواستار لیست پزشکانی شد که اقدام به ثبت نام در سامانه این سازمان نکرده اند که ما این کار را قبول نکرده و وارد مذاکره با آنها شدیم.

 

ظفرقندی ادامه داد: در مذاکرات انجام شده قرار بر این شد که جلوی اقدامات تبعیضی گرفته شود و از روش های تشویقی و امتیاز استفاده شود زیرا برای ما تحمل این موضوع که مطب همکاری تعطیل شود بسیار سخت بود و در قانون جدید عدم ثبت کارتخوان جرم انگاری شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که باید از جامعه پزشکی که سرمایه های اجتماعی این کشور هستند ؛محافظت کنیم ، تصریح کرد: در این تفاهم نامه تا 30 بهمن ماه جاری برای پزشکان مهلت گرفتیم تا ثبت کارتخوان را در سامانه مالیاتی انجام داده و حداکثر امتیازات و تشویقات برای آنها در نظر گرفته شود.

در ادامه دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که این تفاهم نامه برای ثبت کارتخوان بوده و مساوی با پرداخت مالیات نیست؛ اظهار کرد:سازمان نظام پزشکی در کنار اعضای خود قرار دارد و با توجه به مجازاتهایی که قانون در برابر عدم ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی در نظر گرفته بود بر آن شدیم تا با تعامل با سازمان امورمالیاتی موانع را برطرف کنیم و اگر در مواردی قرار است مجازاتی در نظر گرفته شود؛ خود نظام پزشکی اعمال قانون کند که در درجه اول تذکر می دهد و نمی خواهیم همکاران در مراجعی که به مباحث فنی پزشکی اشراف ندارند ، جریمه شوند.

وی افزود: نظام پزشکی به همکاران اطلاع رسانی های لازم را انجام داده زیرا طبق قانون اگر همکاران کارتخوان خود را در سامانه مالیاتی ثبت نکنند؛ 70 درصد جریمه شده و به دنبال آن تعطیلی مطب و سایر مسائل را خواهیم داشت.

وی در خصوص جامعه دندانپزشکی خاطرنشان کرد: هزینه های دندانپزشکی مغفول مانده و مباحث فنی دارد که درک آن برای سازمان امور مالیاتی پیچیده است؛ لذا باید در تعامل با این سازمان باشیم نه تقابل زیرا در اینصورت یکطرفه به قاضی رفته و همکاران دچار چالش های بیشتری می شوند.

در پایان نمایندگان انجمن های علمی دندانپزشکی با تاکید بر بالا بودن هزینه های دندانپزشکی خواستار این شدند تا سازمان نظام پزشکی در مذاکرات خود بحث تشویقات حداکثری را ساماندهی کرده و از صدمه به بدنه پزشکی جلوگیری کند و همچنین جامعه پزشکی درگیر ممیزی نشود.

انتهای پیام

گزارش تصویری

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.