جمعه، 10 فروردین 1403

اعتراض انجمن متخصصان تجهیزات پزشکی نسبت به سپردن مسؤولیت فنی به داروسازان

 اعتراض انجمن متخصصان تجهیزات پزشکی نسبت به سپردن مسؤولیت فنی به داروسازان
رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی نسبت به اعطای مسؤولیت حق فنی تجهیزات پزشکی به داروسازان اعتراض کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛  احمد مسلمی، رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی در جلسه هم اندیشی با جمعی از دانشجویان، فارغ التحیلان و استادان رشته مهندسی پزشکی در اعتراض به اعطای مسئولیت حق فنی تجهیزات پزشکی  مراکز درمانی به داروسازان که در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: تا سال 83 در ستاد وزارت بهداشت که قرارگاه تجهیزات پزشکی در آن وجود داشت، جمعاً دو تا سه کارشناس مهندسی پزشکی در آن فعالیت می‌کردند اما اکنون بیش از 150 کارشناس تخصصی داریم که 80 درصد آنها مهندسین پزشکی هستند.

وی افزود:باید مسئول فنی برای کنترل تجهیزات پزشکی نیز باشد و بحث مسئول فنی در سال 85 مطرح شده و آیین‌نامه تجهیزات پزشکی در سال 86 تدوین شد اما جنبه‌های حقوقی آن به جدیت جنبه فنی دیده نشد.

مسلمی یادآور شد: تا زمانی که تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو نرفته بود، آنقدر دچار مشکل نبودیم؛ ضمن اینکه دوره طلایی که تجهیزات پزشکی داشت زمانی بود که زیر نظر وزیر بهداشت بود اما از زمانی که تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو رفت، این روند تغییر کرد.

رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی تصریح کرد: اکنون بیش از 1200 مهندس پزشکی در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند. پنج سال پیش سازمان غذا و دارو به وزیر بهداشت فشار آورد که تجهیزات پزشکی نیز تحت نظر ما قرار گیرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شد. اکنون طرف حساب ما داروسازان هستند که هیچ اشرافی نسبت به تجهیزات پزشکی ندارند اما دو قطبی مهندسی پزشکی با داروسازان دو قطبی محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: حدود 300 شرکت دارویی داریم که 70 درصد تجارت دارو مربوط به دولت است؛ ضمن اینکه 99 درصد تولید تجهیزات پزشکی در بخش خصوصی است.

مسلمی با انتقاد از انتخاب داروسازان به عنوان مسئول فنی تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد:‌ داروخانه‌ها حق فنی از هر نسخه دریافت می‌کردند اما دیوان این موضوع را باطل کرده است و حالا داروسازان وقتی نتوانستند این مشکل را حل کنند، به سمت تجهیزات پزشکی آمده‌اند.

رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی با تأکید براینکه باید این موضوع از مسیر قانونی حل شود،گفت: ما نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌ایم و پیگیر هستیم تا جلسه‌ای با وزیر بهداشت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.