پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر بهداشت :

طب سنتی در نظام بهداشت و درمان ادغام می‌شود

طب سنتی در نظام بهداشت و درمان ادغام می‌شود
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : طب سنتی کشور در طب مکمل و نظام بهداشت و درمان کشور ادغام می‌شود..

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از ایرنا؛ دکتر سعید نمکی روز شنبه در حاشیه افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود :  با اجرای این طرح ، طب سنتی از دست افراد عوام فریب خارج می شود و به دست افراد عالم در این بخش قرار می گیرد.
وی در مورد برخی حواشی ناشی از سوازندان کتاب علم پزشکی از سوی یکی از مدعیان طب سنتی در ایران نیز گفت : این کار از ناآگاهی این فرد نشات می گیرد و ما نیز به دنبال دامن زدن این حواشی و بزرگ کردن این فرد نبودیم.
وزیر بهداشت افزود : به هر حال این اقدام فرد ناآگاه مشکلی را در کشور ایجاد نکرده است و همه نیز این کار را محکوم کردند .
دکتر نمکی اظهار داشت : با ادغام طب سنتی در طب مکمل و نظام بهداشت و درمان کشور بخش زیادی از مشکلات و  حواشی این حوزه رفع خواهد شد.
برخورد قضایی با مداخلات پزشکی 
وزیر بهداشت همچنین به مداخلات در امور پزشکی از سوی برخی تحت عناوین مختلف مانند طب سنتی در کشور هشدار داد و گفت : در تمام استان های کشور دانشگاههای علوم پزشکی باید در این زمینه وارد عمل شوند و با همکاری دستگاه قضایی با این افراد برخورد قانونی داشته باشند.
دکتر نمکی اظهار داشت : در استان مازندران نیز چنانچه مداخلات پزشکی را مدیران دانشگاه علوم پزشکی شاهد بودند، باید ورود پیدا کنند و با همکاری دستگاه قضایی با آن برخورد داشته باشند.
افتتاح یک هزار پروژه زیرساختی بهداشت درمانی در کشور
وزیر بهداشت همچنین به افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی در دهه فجر اشاره کرد و گفت : ما در قالب برنامه ۲۰۵۰ یعنی ۲۰ هفته ای که تا هفته سلامت ( هفته اول  اردیبهشت ) قرار بود هر هفته ۵۰ پروژه عمرانی و زیرساختی مربوط حوزه بهداشت و درمان را افتتاح کنیم که تاکنون تعداد زیادی از این پروژه ها در سطح استان های کشور افتتاح شد.

وی افزود : این برنامه تا پایان هفته سلامت ادامه خواهد داشت و بخشی از پروژه ها هم در دهه فجر فجر افتتاح خواهد شد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به منطور افتتاح پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان به مازندران سفر کرد.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.