جمعه، 31 فروردین 1403

تعیین تعرفه‌ها نباید به تضییع حقوق پزشکان منتهی شود

تعیین تعرفه‌ها نباید به تضییع حقوق پزشکان منتهی شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اظهرنظرها مبنی بر ممانعت از افزایش تعرفه‌های پزشکی را عامل تضییع حقوق جامعه پزشکی دانست و تاکید کرد که تعیین تعرفه‌های پزشکی باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد.



به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت ، بشیر خالقی در واکنش به انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مجلس اجازه نمی‌دهد که تعرفه‌های پزشکی افزایش یابد، گفت: این گونه تصمیم‌گیری در رابطه با وضعیت مالی پزشکان صحیح نیست، چرا که پزشکی که مطب دایر کرده و منشی استخدام کرده است، چنانچه تعرفه پزشکان مطابق با افزایش تورم تغییر نکند، چطور می‎تواند هزینه‌های اداره مطب را بپردازد.

اعمال تغییر در تعرفه‌های پزشکی باید با رضایت این قشر صورت بگیرد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان باید درد تمام اقشار جامعه را بشنوند بعد برای وضعیت آنها تصمیم‌گیری کنند، در غیر این صورت اتخاذ هر تصمیمی بدون اعلام رضایت قشر مربوطه، زورگویی است.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید همان طور که پای درددل بیماران می‌نشینند در رابطه با مشکلات جامعه پزشکی نیز در وهله نخست آگاهی به دست آورند و متناسب با شرایطی که آنها دارند، تعرفه‌های پزشکی را تعیین کنند.

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وقتی در ماه‌های گذشته نرخ دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کرده است، چطور انتظار داریم که تعرفه‌های پزشکی افزایشی  نداشته باشد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون تعدادی از پزشکان حتی امکان تامین هزینه‌های اولیه زندگی را هم ندارند، بنابراین اگر تعرفه‌های پزشکی مطابق با افزایش نرخ تورم افزایش نداشته باشد، به دلیل افزایش هزینه‌های اداره مطب ناچار می‌شوند که مطب‌هایشان را تعطیل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در بیان راهکار منطقی برای تعیین تعرفه‌های پزشکی با تاکید بر اینکه تحقق این مهم باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد، تاکید کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی باید به گونه‌ای باشد که هم هزینه سنگینی بر بیماران تحمیل نشود و هم در حق جامعه پزشکی اجحاف نشود./

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

اسدی جمعه, 18 بهمن,1398 13:26
دقیقا وقتی دستگاه سونوگرافی که قبلا ۳۰۰میلیون بوده شده ۱میلیارد و۲۰۰میلیون و برای یه مطب رادیولوژی حتما باید یه دستگاه عکس ساده هم باشه که اونم شده ۸۰۰میلون و هزینه سرب کوبی هم چند برابر شده،اونوقت سونوگرافی شکم و لگنی که ۱۵۰بوده سالیان سال هست که تغییر نکرده،یعنی اصلا صرفه اقتصادی نداره مطب زدن،همین ۳میلیارد رو بذاری تو بانک و خودت رو هم خسته نکنی درآمدش بیشتره