پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به بخش دارو و تجهیزات پزشکی

بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به بخش دارو و تجهیزات پزشکی
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دو سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی و بیمه سلامت حدود ۶ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بدهی معوقه دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ محمدرضا شانه ساز با اشاره به این که از این ۶ هزار میلیارد تومان بدهی معوقه حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به داروخانه ها و شرکت های دارویی است ،بیان کرد:  تقریبا بدهی هر یک از سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت به بخش دارو و تجهیزات برابر و هر کدام حدود سه هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها و شرکت های دارویی اکنون مهمترین مشکل نظام دارویی است زیرا کمبود جدی از نظر اقلام دارویی در کشور نداریم.

شانه ساز ادامه داد: ذخیره دارویی کشور نیز حداقل برای هفت ماه آینده وجود دارد و مواد اولیه دارویی نیز برای تولید حداقل ۶ ماه کارخانه های دارویی وجود دارد اما اگر در یک داروخانه دارویی نباشد به علت بدهی داروخانه به شرکت پخش است که باعث می شود شرکت ها از ارائه دارو به داروخانه امتناع کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: بدهی بیمه ها به داروخانه ها و بیمارستانها موجب بدهکاری این مراکز به شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی شده و به دنبال آن به علت کمبود نقدینگی این مراکز، برخی داروخانه ها توان مالی خود را برای خرید دارو از دست داده اند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی از پرداخت حدود پنج هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به صورت اوراق خبر داد و گفت: شرط پرداخت این اعتبار این شده است که سازمان تامین اجتماعی سه هزار میلیارد تومان از این مبلغ را برای پرداخت بدهی خود به مراکز بهداشتی و درمانی هزینه کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.