جمعه، 10 فروردین 1403

برنامه‌ریزی برای دسترسی به پزشکان در ایام تعطیل

برنامه‌ریزی برای دسترسی به پزشکان در ایام تعطیل

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات ابلاغیه‌هایی را برای پزشکان ارسال مى‌کنیم که برنامه‌های سفر خود را اعلام کنند تا با توجه به شرایط، بتوانیم با جایگزین کردن پزشکان دیگر مشکل نبود یک پزشک را رفع کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران،  در رابطه با مشکل نوبت دهی پزشکان در ماه‌هاى آخر سال و نظارت بر این موضوع گفت: نظام پزشکی بر بیش از ۹۰۰ میلیون بار مراجعه به مطب پزشکان در سال نظارت دارد و پاسخ شکایات و گلایه‌های مردم را می‌دهد.

وی گفت: ما سالیان سال همگان را به ساختارهای ارائه خدمت تشویق کردیم اما چند نکته وجود دارد، یک بحث سیستم‌های ارائه خدمت تخصصی و فوق تخصصى است که باید در چارچوب ارائه خود انجام شود، ما در مطالعاتی که در دنیا انجام دادیم اینگونه است که خدمات تخصصی  فقط نباید در مطب شخصى ارائه شود بلکه باید از طریق پزشک خانواده و یک سیستم کلی ارائه شود، یعنی اگر پزشک فوق تخصصی در دسترس نبود بدانیم مى‌توانیم به پزشک دیگری مراجعه کنیم یا خیر. این کار به این دلیل صورت مى‌گیرد که دیگر وابستگی به یک نفر اتفاق نیفتد و هنگامی که پزشکان در سفرهای کاری، تحصیلی و تفریحی بودند مشکلی هم برای بیماران به وجود نیاید.

وی افزود: این سفرها در کشور ما در ایام خاص و تعطیلات بیشتر اتفاق مى‌افتد و البته از بهمن ماه پزشکان، مراجعاتشان را مدیریت مى‌کنند و به همین دلیل ممکن است نوبت دهى‌ها به تعویق بیفتد.

به گفته جهانگیرى هر ساله در شهرستان‌ها ابلاغیه‌هایی را برای پزشکان ارسال مى‌کنیم که برنامه‌های سفر خود را برای ما ارسال کنند تا با توجه به شرایطی که وجود دارد بتوانیم با جایگزین کردن پزشکان دیگر این مشکل نبود آنها در زمان‌هاى مختلف را رفع و مدیریت کنیم. همچنین نوبت دهی الکترونیکی در کشور در حال انجام است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که این موضوع در بیمارستان‌هاى دولتى هم وجود دارد بیان کرد: در بیمارستان‌های دولتی الزامات بیشتر است و پزشک مقیم در ایام تعطیلات در بیمارستان‌ها هستند.

جهانگیری در پایان در پاسخ  این سوال که بیمار هر بار نمى‌تواند به خاطر مسافرت پزشک یا دلایل دیگر به پزشکى دیگر مراجعه کرده و هربار پرونده جدیدى تشکیل دهد گفت: این نوید را به بیماران مى‌دهیم که فعالیت‌های پزشکی را از حالت کاغذی به الکترونیکی تغییر داده‌ایم و پرونده‌های پزشکی الکترونیکی در اکثر مناطق به وجود آمده است و این نگرانی به زودی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.