پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اجرای راهنمای بالینی موجب کاهش مصرف دارو می‌شود

اجرای راهنمای بالینی موجب کاهش مصرف دارو می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف دارو در کشور، اجرای کامل سیستم ارجاع، راهنمای بالینی و تهیه گایدلاین‌ها را عاملی برای کاهش و کنترل مصرف دارو دانست.



به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ محمد حسین قربانی با اشاره به اینکه میزان مصرف دارو در ایران از میانگین مصرف جهانی بالاتر است، گفت: ارزان بودن و فرهنگ عمومی نادرست مصرف دارو از دلایل اصلی مصرف بالای دارو در ایران است. دارو علی رغم اینکه آلام جسمی مردم را برطرف می‌کند اما مصرف غیر متعارف و خودسرانه آن عاملی برای ایجاد مشکلات جسمی و تهدید سلامتی مردم است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظارت به تنها رافع مشکلات ناشی از مصرف بالای دارو در ایران نیست، افزود: باید به مردم توضیح داده شود که مصرف دارو به ویژه انتی بیوتیک‌ها باید بر اساس تشخیص صحیح و علمی بیماری باشد.

داروخانه‌ها نباید آنتی بیوتیک‌ها را بدون نسخه در اختیار افراد قرار دهند

وی، با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها نباید آنتی بیوتیک‌ها را بدون نسخه در اختیار افراد قرار دهند، تصریح کرد: برخی افراد به دلیل گران بودن ویزیت‌ پزشکان خودسرانه به داروخانه‌ها مراجعه و درخواست دارو می‌کنند، از این رو برای کنترل مصرف خودسرانه دارو باید چهار چوب مشخصی برای فروش دارو تهیه شود.

نظارت بر نسخه‌نویسی‌ها رافع مشکلات ناشی از مصرف بالای دارو نیست

نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نظارت بر نسخه‌نویسی‌ها رافع مشکلات ناشی از مصرف بالای دارو نیست، اظهار کرد: معتقدیم اکثر پزشکان در چهارچوب علمی و براساس تعهد و نیاز بیمار دارو تجویز می‌کنند، از این رو نباید این مشکلات در نسخه نویسی پزشکان دیده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اجرای کامل سیستم ارجاع، راهنمای بالینی و تهیه گایدلاین‌ها موجب کاهش و کنترل مصرف دارو می‌شود. /

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.