پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزارت بهداشت مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شود

وزارت بهداشت مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ظرفیت درآمدی بسیار خوب گردشگری سلامت ، از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خواست تا مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ اکبر ترکی در رابطه با ضرورت توجه به حوزه گردشگری سلامت، گفت: توریست درمانی در ایران با توجه به رشد فناوری و علم پزشکی و همچنین وجود بیمارستان‌های مجهز در بخش دولتی و خصوصی و تخصصی‌های علمی بالا می‌تواند یک منابع درآمدی برای وزارت بهداشت و حوزه سلامت کشور باشد.

توسعه گردشگری سلامت موجب ارتقای سطح علمی و فناوری کشور می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امروزه ضرورت توسعه گردشگری سلامت برای اقتصاد کشور بیش از همیشه خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: تعرفه درمانی پایین ایران نسبت به کشورهای چون خلیج فارس و کشورهای اروپایی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد می‌کند. از طرفی توسعه گردشگری سلامت  علاوه بر درآمدزایی موجب ارتقای سطح علمی و فناوری کشور نیز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت، افزود:کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام پزشکی و انجمن صنفی پزشکان برای پیگیری مسائل مربوط به گردشگری سلامت ایجاد شد که یکی از کارهای آن تهیه لایحه و طرح برای ایجاد قوانین در این حوزه بود که متاسفانه موفقیتی به همراه نداشت.

وزارت بهداشت مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شود

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلال پروری حیثیت خدمات گردشگری سلامت را در کشور از بین برده و فقدان ساماندهی، ایران را از کشورهای رقیب عقب نگه داشته است، اظهار کرد: افراد سودجو و دلالان در مرزها با لطایف الحیل بیماران خارجی را از راه‌های انحرافی با نام خویشاوند و فامیل و با هدف کاهش هزینه‌های درمانی جذب کرده و در مسیر درمانی قرار می‌دهندکه باید با نظارت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مدیریت شود. از طرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وضعیت تعرفه‌گذاری خدمات درمانی گردشگران سلامت، تصریح کرد: اجازه افزایش تعرفه برای گردشگران خارجی دربخش خصوصی مشابه هتل‌ها و رستوران‌ها وجود دارد. این موضوع برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز صادق بوده و پرداختی گردشگران خارجی با شهروندان ایرانی متفاوت است. /

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.