جمعه، 10 فروردین 1403

تعرفه مراکز درمانی خصوصی به دلیل عدم استفاده از یارانه دولتی بالاتر است

 تعرفه مراکز درمانی خصوصی به دلیل عدم استفاده از یارانه دولتی بالاتر است
عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه تعرفه مراکز درمانی خصوصی به دلیل درنظر گرفتن سود سرمایه و عدم استفاده از یارانه دولتی نسبت به مراکز دولتی بالاتر است تاکیدکرد که این مراکز بنگاه اقتصادی هستند و باید گردش مالی آنها مقرون به صرفه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت ؛ سیامک مره‌صدق  در مورد انتشار اخباری مبنی بر اینکه درحال حاضر تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی چهار برابر بخش دولتی است، گفت: تعرفه‌ها در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی تا حدودی بیشتر است به این دلیل که در بخش خصوصی سود سرمایه هم در نظر گرفته می‌شود و از یارانه دولتی نیز برای درمان استفاده نمی‌کند.

تعرفه‌های موجود سود سرمایه گذاری مراکز درمانی خصوصی را برنمی‌گرداند

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در مراکز درمانی خصوصی به ویژه در بخش بستری با تعرفه‌های موجود نه تنها سود سرمایه را برنمی‌گرداند، بلکه اگر مدیریت خوب و بهینه‌ای داشته باشند می‌توانند بدون ضرردهی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی خصوصی به دلیل تورم شدیدی که در هزینه‌های درمانی در پی اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه ایجاد شد، باعث شد تا دسترسی آنها به بسیاری از تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شود، ضمن اینکه تورم بر هزینه‌های بخش بستری نیز اثرگذار بوده است.

اغلب مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی خصوصی دارای درآمد کار آزاد هستند

مره‌صدق یادآور شد: این نکته را هم قبول دارم که تورم نباید تاثیر زیادی بر دستمزدها و دریافتی پزشکان داشته باشد، ضمن اینکه نیمی از جمعیت کشور از درآمد آزاد برخوردار هستند و به این بخش مراجعه می‌کنند از تورم کمتر آسیب می‌بینند و بیشترین آسیب ناشی از تورم بر اقشار کم درآمد و متوسط جامعه وارد می‌شود.

کاهش تعرفه‌های بخش خصوصی باعث تعطیلی این مراکز می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: البته برای بستری در بیمارستان‌های خصوصی که یک بنگاه اقتصادی هستند باید چرخش مالی آنها مقرون به صرفه باشد، در غیر این صورت تعطیل شده و باعث بیکار شدن تعدادی از افراد و از بین رفتن برخی مشاغل می‌شوند به همین دلیل باید تعرفه آنها جداگانه محاسبه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وضعیت حرکت در برنامه ششم توسعه نیز به نحوی است که فاصله دستمزدهای پزشکان و پیراپزشکان در بخش خصوصی و دولتی کاهش پیدا کند، اما طبیعی است که در همه جا به ویژه در زمینه هیات علمی گاهی درآمد پزشکان فعال در این بخش کمتر است که با امتیازهای معنوی و تحصیلی که برای آنها قائل می‌شوند، جبران می‌شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.