شنبه، 1 اردیبهشت 1403

سمینارکشوری ارتقاء سلامت مادر و کودک، ویژه پزشکان، ماماها و پرستاران سراسر کشور برگزار می شود

سمینارکشوری ارتقاء سلامت مادر و کودک، ویژه پزشکان، ماماها و پرستاران سراسر کشور برگزار می شود
این سمینار با مشارکت اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و در راستای عمل به وظایف سازمان نظام پزشکی جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی، ویژه پزشکان، ماماها و پرستاران سراسر کشور برگزار می‌شود. این سمینار دارای 10 امتیاز بازآموزی بوده و گروه‌های هدف شامل متخصصین زنان و زایمان، متخصصین کودکان، فوق تخصص‌های طب نوزادان، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاران می‌باشند.

 همزمان با هفته ارتقاء آگاهی سلامت بارداری و به منظور اهتمام به افزایش دانش همکاران محترم جامعه پزشکی «سمینار ارتقاء سلامت مادر و کودک» در روزهای 3 و 4 بهمن ماه سالجاری، از سوی سازمان نظام پزشکی در محل، بیمارستان قلب شهید رجائی تهران برگزار می‌گردد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمدرضا عزیزی، مدیر آموزش سازمان نظام پزشکی در خصوص اهداف برگزاری این سمینار بیان کرد:  این سمینار با مشارکت اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و در راستای عمل به وظایف سازمان نظام پزشکی جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی، ویژه پزشکان، ماماها و پرستاران سراسر کشور برگزار می‌شود. این سمینار دارای 10 امتیاز بازآموزی بوده و گروه‌های هدف شامل متخصصین زنان و زایمان، متخصصین کودکان، فوق تخصص‌های طب نوزادان، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاران می‌باشند.

وی در خصوص محورهای مورد بحث در این سمینار اظهار کرد:اهمیت تغذیه کودک و نقش شیر مادر در رشد و سلامت کودک - اهمیت و چرایی تغذیه انحصاری کودک طبق پروتکل آکادمی اطفال و کالج زنان و مامایی آمریکا - نقش پرسنل پزشکی و بیمارستان‌ها در ترویج تغذیه صحیح کودک - آناتومی و فیزیولوژی پستان در دوران بارداری و شیردهی - بررسی بیماری‌های پستان شامل توده‌ها، عفونت‌ها، ترشحات خونی، درد و احتقان و راه‌های مراقبت از پستان - بررسی آلرژی گوارشی، ریفلاکس و کولیک در نوزادان - زایمان فیزیولوژیک و مراقبت هنگام زایمان و ده اقدام بیمارستان دوستدار کودک - بررسی و درمان زردی نوزاد - بررسی منحنی‌های رشد و تاخیر رشد کودکان - حمایت از تغذیه با شیر مادر در خلال جدایی مادر و شیرخوار - دارو درمانی مادران و اثرات آن در تغذیه کودکان و پانل تغذیه در نوزادان خاص و نارس از جمله موضوعاتی است که در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر عزیزی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر و اثرات آن در سلامتی جامعه ادامه داد: محرومیت از پستان مادر و تغذیه نامناسب، سالیانه جان میلیون‌ها کودک را می‌گیرد و امروزه ثابت شده است که محرومیت از شیر مادر عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن در طول زندگی است.

وی افزود: در این سمینار راهنمای تغذیه با شیر مادر برای پزشکان بر اساس توصیه‌های آکادمی اطفال و کالج زنان و مامائی آمریکا ارائه خواهد شد.

پایان پیام

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.