جمعه، 10 فروردین 1403

بیمارستان‌ها ملزم به تأمین وسایل درمانی بیماران هستند

بیمارستان‌ها ملزم به تأمین وسایل درمانی بیماران هستند

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: وظیفه تأمین لوازم مصرفی برای درمان بیمار بستری شده بر عهده بیمارستان‌هاست و با بیمارستان‌هایی که بیمار را به بیرون از بیمارستان ارجاع دهند، برخورد می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از "فارس"؛ تأمین وسائل و تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیمار در بیمارستان یکی از مسائل مهمی است که برخی بیماران را نگران کرده است؛ این در حالی است که بنا بر تأکید وزارت بهداشت هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه ملزومات درمانی را ندارد.

طیب قدیمی، قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درپاسخ به این پرسش که «آیا ارجاع بیمار برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستانها  قانونی است؟»، اظهار داشت: تأمین ملزومات مصرفی و دارو توسط بیمارستانها برای بیماران جزو سیاست‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان به همه دانشگاه‌ها تکلیف کرده‌ایم تا نظارت کنند و با بیمارستان‌هایی که احیاناً بیمار را به بیرون از بیمارستان ارجاع دهند، برخورد می‌شود.

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: وظیفه بیمارستان تأمین لوازم مصرفی و ضروری برای بیماری است که در آنجا درمان می‌شود.

 انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.