جمعه، 10 فروردین 1403

صدور بیش از ۳۲ هزار امضای الکترونیک در کشور

صدور بیش از ۳۲ هزار امضای الکترونیک در کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: بیش از ۳۲ هزار امضای الکترونیک با قابلیت کارت هوشمند در کشور ایجاد شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از "باشگاه خبرنگاران"،دکترمحمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، اظهار کرد: امضای الکترونیکی یکی از موضوعات مهم در زمینه‌های مختلف مانند اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است و تا به امروز بیش از ۳۲ هزار امضا الکترونیکی به ثبت رسیده است.
 
وی افزود: سازمان نظام پزشکی کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی را صادر کرده است، زیرا این نوع امضا برای پرونده الکترونیک سلامت و پروسه آن امری مهم محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد:  به نوعی می‌توان به امضای الکترونیکی استناد کرد، زیرا بدون امضای الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیکی و استناد پذیری آن محقق نمی‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تصریح کرد :امنیت یک نسخه به سه مورد امضا، مهر و دستخط پزشک مربوطه برمی‌گردد که با اجرای طرح امضای الکترونیکی امنیت نسخه‌ها به نوعی تأمین می‌شود.
 
جهانگیری با اشاره به این که  نسخه نویسی الکترونیکی کار‌های تشخیص را سریعتر و جامع‌تر انجام می‌دهد، گفت: بیماران می‌توانند در سراسر دنیا پرونده‌های خود را به دیگر پزشکان جهت تشخیص بهتر نشان دهند.
 
وی  بیان کرد: اطلاعات بیماران با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و امضای الکترونیک با سطح کیفی بهتر محیا می‌شود و در این بین ایجاد امضای الکترونیک برخی از گروه‌های پزشکی خاص مانند افراد فعال در حوزه سرطان‌ها و بیماران خاص در اولویت قرار دارند.
 
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی یادآور شد: در حال حاضر با هماهنگی وزارت بهداشت کار امضای الکترونیکی مراکز علمی تأمین اجتماعی تکمیل شده است و  به طور کلی امضای الکترونیک و اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی باعث افزایش کیفیت خدمت و صرفه‌جویی هزینه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

جواد سلطانمحمدی دوشنبه, 09 دی,1398 09:52
استفاده از بسته حمایتی دولت و توان اجرایی بانک ها در بانکداری دیجیتال و امضای الکترونیک در این زمینه موثر میباشد.