پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دولت مجارستان:

هزینه‌های دارو و درمان نازایی از این پس رایگان است

هزینه‌های دارو و درمان نازایی از این پس رایگان است
دولت مجارستان در چارچوب طرح افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور، مسئولیت اداره شش کلینیک نازایی را که سابق بر این در اختیار بخش خصوصی بود، بدست می‌گیرد.

به گزارش یورو نیوز ؛ دولت مجارستان در چارچوب طرح افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور، مسئولیت اداره شش کلینیک نازایی را که سابق بر این در اختیار بخش خصوصی بود، بدست می‌گیرد. بنابر اعلام مقامات این کشور، تصمیم تازه از ابتدای ماه آینده میلادی به اجرا در خواهد آمد.

دولت راست‌گرای مجارستان که پیشبرد سیاست‌های ضدمهاجرتی را در دستور کار دارد، می‌کوشد بی‌آنکه مهاجرت را تشویق کند نرخ زاد و ولد را در این کشور بالا ببرد. پیش از این ویکتور اوربان، نخست‌وزیر، اعلام کرده بود دولت مالیات خانواده‌های بزرگ را کاهش می‌دهد تا شاهد رشد نرخ زاد و ولد در این کشور باشد.

در این راستا نواک کاتالین، وزیر کشور، گفته است هزینه‌های دارو و درمان نازایی در این کشور از این پس رایگان خواهد بود.

از جمله تدابیری که دولت ویکتور اوربان برای افزایش جمعیت اتخاذ کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    زنانی که بیشتر از چهار فرزند بدنیا بیاورند از معافیت مالیاتی عمده برخوردار خواهند شد.
    اعطای وام‌های کم بهره بالای ۳۰ هزار یورویی برای زنانی که برای اولین بار در زیر چهل سال ازدواج می کنند. یک سوم بدهی های این زنان به بانک‌ها نیز بخشیده خواهد شد.
    پس از تولد فرزند دوم، دولت مبلغ ۳۱۵۰ یورو به وام مسکن خانواده می افزاید. بعد از فرزند سوم ۱۲۸۵۰ یورو و به ازای هر فرزندی که پس از سومین فرزند متولد شود ۳۱۵۰ یورو به بودجه وام خانواده افزوده خواهد شد.
   میزان کلی باروری مجارستان در مقایسه با اروپا

بنابر اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا، هر زن اروپایی بطور میانگین برای بقای نسل باید دو فرزند بدنیا بیاورد. این در حالی است که هم اکنون میزان کلی باروری در قاره اروپا چیزی کمتر از یک و نیم ثبت شده است و در این میان مجارستان با میانگین ۱.۴۵ یکی از نرخ های پایین و هشدار دهنده اروپا محسوب می‌شود.

فرانسه با نرخ ۱.۹۲ و سوئد با ۱.۸۸ برغم کسب بهترین رتبه ها در اروپا، همچنان از استانداردهای این منطقه پایین‌تر هستند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.